خبرگزاری کار ایران

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی در گفت‌وگو با ایلنا:

دولت مجبور به افزایش قیمت بنزین است/ صندوق‌های بازنشستگی و بانک‌ها نیاز به اصلاحات ساختاری دارند

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۶۶۶

حسینی با بیان این که تاثیر بنزین بر زندگی مردم حدود 2 درصد بوده و افزایش آن زیاد نگران کننده نیست، گفت: هر قدمی که در راستای صرفه جویی در مصرف بنزین برداشته می‌شود، درست و اصولی است.

حمید حسینی، عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره احتمال افزایش قیمت بنزین به 1500 تومان و تبعات آن اظهار داشت: به اعتقاد بنده هیچ یک از تصمیماتی که گرفته می‌شود سیاست گذاری نبوده و اهدافی پشت سر آن نیست که بگوییم به خاطر برخی اهداف و برنامه‌ها قیمت‌ها را افزایش داده و قدم به قدم جلو  می‌رویم. ما مجبوریم به برخی شرایط تن در دهیم.

وی افزود: اگر قیمت بنزین را افزایش می دهیم و یارانه‌ها را قطع می‌کنیم به خاطر شرایطی است که دولت دارد، بنا بر این دنبال اینکه جامعه جامعه می‌پذیرد یا نمی‌پذیرد، چقدر به صلاح هست و چقدر به صلاح نیست، نباشیم باید تبعات آن را بدانیم، باید ببینیم تبعاتی برای اقتصاد کشور دارد یا خیر؟

حسینی تاکید کرد: دولت در شرایطی نیست که اگر کارشناسان اقتصادی گفتند افزایش قیمت به صلاح نیست، قبول کند و قیمت‌ها را افزایش ندهد. الان دولت مجبور است. اوضاع اقتصادی، صندوق‌های بازنشستگی، وضعیت بانک‌ها و وضع اشتغال به صورتی است که باید اصلاحات ساختاری انجام شود و آنچه کارشناسان از مدت‌ها پیش می‌گفتند را اجرایی کنند. بنا بر این به تصور بنده افزایش بهای بنزین حرکت اشتباهی نیست.

وی در ادامه گفت: البته پیش از آن قیمت بنزین را افزایش قیمت بدهیم، کشور نیاز دارد در مورد گازوئیل تصمیم جدی تری بگیرد، زیرا اختلاف قیمت گازوئیل در ایران با کشورهای منطقه زیاد است و باعث افزایش وحشتناک قاچاق شده است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی ایران خاطرنشان کرد: مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نشان داد که حساسیت‌های جامعه مثل سابق نیست و شرایط به گونه‌ای نیست که نگران افزایش قیمت‌ها باشیم.

وی بیان کرد: تاثیر بنزین بر زندگی مردم حدود 2 درصد است و زیاد نگران کننده نیست و دیگر اینکه درآمد حاصل از فروش بنزین بیشتر ترافیک و محیط زیست را آلوده می کند. بنا بر این هر قدمی که در راستای صرفه‌جویی در مصرف بنزین برداشته می‌شود، درست و اصولی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز