خبرگزاری کار ایران

در صورت پایبندی کارفرما به تعهدات:

نساجی مازندران زنده می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۶۴

«طبق توافق کارفرمای ترک با جمعی از مسئولان استانی و بانک ملی مقرر شده است با استفاده از تسهیلات بانکی و گشایش ال سی، علاوه بر احیاء مجدد کارخانه بخشی از مطالبات ۲۸ ماهه کارگران پرداخت شود.»

نماینده کارگران نساجی مازندران گفت: احیای مجدد این واحد تولیدی مشروط به انجام تعهداتی است که میان کارفرمای ترکیه‌ای کارخانه با مسئولان استانی و بانک ملی منعقد شده است.

محمد نوبخت با بیان این سخن به ایلنا گفت: طبق توافق کارفرمای ترک با جمعی از مسئولان استانی و بانک ملی مقرر شده است با استفاده از تسهیلات بانکی و گشایش ال سی، علاوه بر احیاء مجدد کارخانه بخشی از مطالبات ۲۸ ماهه کارگران پرداخت شود.

نماینده کارگران افزود: با طرحی که نماینده مردم قائم شهر به همراه سایر مسئولان استانی برای حل مشکلات این واحد تولیدی ارائه کردند، کارفرما متعهد شد در صورت گشایش ال سی از سوی بانک ملی پرداخت دو ماه حقوق و مطالبات گذشته ۱۵۰ نفر شاغل این واحد تولیدی را به صورت مستمر پرداخت کند.

او در این زمینه اضافه کرد: طبق این توافق همچنین کارفرما متعهد شده بود تا ۱۵ اسفند ماه سال جاری بخشهای بافندگی و ریسندگی این کارخانه که قبلا نیز فعال بوده را مجددا به طور کامل راه اندازی کند که هم اکنون بخش بافندگی با ۲۵ درصد و بخش ریسندگی نیز با ۱۵ درصد پیشرفت در حال راه اندازی است.

او در ادامه با بیان اینکه راه اندازی این بخش‌ها نیاز به تامین قطعات یدکی و مواد اولیه تولید دارد، تصریح کرد: کارفرما برای انجام تعهدات خود نیازمند باز کردن ال سی برای وارد کردن مواد اولیه و قطعات یدکی است، در غیر اینصورت نمی‌تواند کاری از پیش ببرد.

این کارگر نساجی قائم شهر ادامه داد: هم اکنون دو ماه از مطالبات سال ۸۸ در دو مرحله دهم و ۲۳ بهمن ماه با توجه به تعهد کارفرما به حساب کارگران واریز شده و۲۶ ماه از این معوقات حقوقی بعلاوه سنوات کارگران بازنشسته که بین ۳۰ تا ۴۵ میلیون به ازای هر بازنشته است، باقی مانده است.

او گفت: تعداد ۲۵۰ نفر از کارگران نساجی مازندران که شرایط بازنشسته شدن داشتند بازنشسته شده‌اند و۲۸۰ نفر دیگر بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و در حال حاضر حدود ۱۵۰ نفر هم در بخشهای متعدد این واحد تولیدی شاغل هستند.

نوبخت در خاتمه گفت: پرداخت حقوق و سایر مطالبات کارگران برای جلوگیری از مناقشات کارگری، از سایر مسائل و مشکلات این کارخانه مهم‌تر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز