خبرگزاری کار ایران

امیر رجبی خبر داد؛

انجام بیش از ۱۰۰ عمل جراحی در مناطق محروم شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۵۱۰

فرمانده بهداشت و درمان ارتش از انجام بیش از ۱۰۰ عمل جراحی در مناطق محروم شرق کشور خبر داد و گفت: توانایی ارائه خدمات پزشکی به بیش از ۲۰۰ هزار نفر را داریم.

 به گزارش ایلنا، امیر سرتیپ دوم پزشک «جلیل رجبی» فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی آجا در حاشیه رزمایش ۵ روزه مردم‌یاری در جمع خبرنگاران با اشاره به خدمات ارائه شده در مناطق محروم استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در چندروز گذشته، در مناطق پنج‌گانه که نیروهای ما استقرار یافته‌اند، تاکنون بیش از ۱۵ هزار نفر از هموطنانمان ویزیت شده‌اند.

وی افزود: این معاینات و مراحل درمانی در حوزه‌های مختلف چشم پزشکی، قلب و عروق، ارتوپدی، گوارشی، داخلی، مغز و اعصاب و... انجام شده است.

امیر رجبی با اشاره به استقرار اتاق عمل‌های سیار گفت: تاکنون بیش از صد عمل جراحی که شامل عمل جراحی چشم پزشکی، ارتوپدی، دندانپزشکی، مغز و اعصاب و...  می‌باشد، در مناطق مختلف ده رئیس، ایرانشهر، کنارک، چابهار و... انجام شده است.

وی گفت: یکی از اقدامات ما اعزام کاروان‌های بهداشتی به مناطق مختلف جهت ارائه خدمات پزشکی و آموزش‌های بهداشتی بوده است که در این رابطه پس از ارائه آموزش‌های لازم بسته‌های فرهنگی مکمل آموزش‌های ارائه شده در سطح دانش آموزان منطقه توزیع شده است.

فرمانده بهداشت و درمان ارتش ادامه داد: بسته‌های ارائه شده شامل مواد شوینده، ضدعفونی کننده، لوازم التحریر، مسواک، کتاب و سایر اقلام بهداشتی است.

وی با اشاره به ارائه خدمات پزشکی و آموزش‌های بهداشتی در استان خراسان جنوبی تصریح کرد: بیش ۴ هزار نفر طی ۲ روز گذشته در مناطق روستایی استان خراسان جنوبی توسط اداره بهداشت و درمان قرارگاه پدافند هوایی ویزیت شدند.

امیر رجبی با بیان این خبر که تاکنون بیش از ۱۵ مورد عمل زایمان را در سامانه‌های بیمارستانی داشته‌ایم، افزود: در کنار این خدمات رادیولوژی، سونوگرافی و آندوسکوپی نیز در سطح مناطق محروم انجام می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به سطح نیاز منطقه و تلاش مستمر تیم‌های درمانی مستقر، روزانه بیش از ۷ هزار نفر ویزیت می‌شوند و پیش بینی ما این است که تا پایان این رزمایش تقریباً حدود ۵۰ هزار نفر را ویزیت کرده باشیم.

فرمانده بهداشت و درمان ارتش در پایان گفت: ظرفیت پوشش جمعیت مناطق مورد نظر را به طور کامل داریم و می‌توانیم در این مدت پذیرای ۲۰۰ هزار نفر از هموطنانمان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز