خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در دانشگاه شهید بهشتی:

«هو کردن» برازنده دانشجو و دانشگاه نیست/ نتیجه‌ دعوا کردن پادگان‌سازی است/ گرفتار پول و پُست و مقام شده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۹۱۵

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: بسیاری از دانشجوهای پیش از انقلاب و اول انقلاب می‌گفتند اگر قدرت را داشته باشیم فلان و بهمان می‌کنیم ولی اکنون همه ما گرفتار پول و پست و سمت شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، مسعود پزشکیان ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، گفت: ما با مسائلی روبه‌رو هستیم که باید آنها را اصلاح‌ کنیم و برای اصلاح آنها نیز باید راه‌حل داشته باشیم.

وی ادامه داد: وقتی ما دانشجو بودیم مدعی بودیم که اگر شاه برود مملکت را چنین و چنان می‌کنیم. ما گذشتگان را نگاه و بررسی کردیم که چه کسی راست و چه کی دروغ می‌گوید. این عمل ماست که نشان می‌دهد چه کسی راست و چه کسی دروغ می‌گوید.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه خیلی از بندهای قانون اساسی عمل نشده و باید ما پاسخ دهیم، اظهار داشت: قانون اساسی را برای عمل نوشته‌اند ولی ما بسیاری از اصول آن را عمل نکردیم از آزادی زبان تا آزادی اندیشه آزادی راهپیمایی برابری و آموزش و...

پزشکیان با بیان اینکه فضای مملکت دست شماست و نه من، تصریح کرد: قرار است کشور را شما درست کنید و نه ما. ما که مدعی ولایتمدار هستیم و می‌گویم راه امام را می‌خواهیم ادامه بدهیم باید ببینم چقدر براساس اصول امام علی (ع) عمل کرده‌ایم. ایشان می‌فرمایند من شما را به تقوا دعوت می‌کنم و اگر دنیا به دنبال شما راه افتاد، شما به دنبال دنیا نروید و اگر دنیا چیزی را از شما گرفت، شما تاسف نخورید.

وی افزود: تقوا یعنی حرکت بدون خطا یعنی اگر انسانی حرکت بی‌خطا انجام داد، آن فرد متقی است؛ فرض کنید فردی در سیاست، کشاورزی، درس، آموزش و... باتقوا باشد آن فرد همیشه بهترین فرد و توانمند و خلاق است.

نماینده مردم تبریز با بیان اینکه شما دانشجویان تلاش کنید در رشته خود بهترین شود زیرا کشور را آگاهی علم و رفتار متکی بر علم آباد می‌کند مگرنه با شعار دادن و ادعا کردن نمی‌توان کاری کرد، خاطرنشان کرد: تمام کشور ما این است که فقط حرف می‌زنیم. لازم نیست باهم دعوا کنیم بلکه باید با هم گفت‌وگو کنیم، عمل کنیم و به مردم خدمت کنیم.

پزشکیان اضافه کرد: به انسان‌ها انواع و اقسام سمت‌ها و جایگاه‌ها را می‌دهند ولی فرد متقی نباید به دنبال پست و سمت برود. دکتر شریعتی می‌گوید انسان ای کاش نداشتن و نخواستن را داشت. داشتن و احتیاج موجب محافظه‌کاری و درخواست از این و آن می‌رود.

وی با بیان اینکه با ظلم دشمنی کنید و دست مظلوم و افتاده را باید گرفت، ابراز داشت: ما در این مسائل قصور داشته باشیم وقتی در کشور فقر و عقب‌افتادگی وجود دارد، نمی‌توان کاری کرد. همه ما در روند کنونی که به اینجا رسیده‌ایم مقصر هستیم.

نایب رئیس اول مجلس با تاکید بر اینکه قدم اول برای ساختن کشور خودسازی است، بیان کرد: انقلابی بودن مهم نیست بلکه انقلابی ماندن مهم است. بسیاری از دانشجوهای پیش از انقلاب و اول انقلاب می‌گفتند اگر قدرت را داشته باشیم فلان و بهمان می‌کنیم ولی اکنون همه ما گرفتار پول و پست و سمت شده‌ایم.

پزشکیان با بیان اینکه نمی‌توان به یکی ۱۰۰ میلیون و به یکی یک میلیون و به دیگری سه میلیون داد، یادآور شد: این بی‌عدالتی است. مکانیزم پرداخت در کشور ما ناعادلانه است و نمی‌توان با هر شیرینی آن را پذیرفت. اگر دانشجو اراده کند، کسی نمی‌تواند جلویش را بگیرد. آینده آن چیزی است که شما اراده می‌کنید ولی این خواستن باید براساس خواسته قلبی شما باشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از انتقادات دانشجویان درست است ولی فردا به دست شما است، عنوان کرد: شما هستید که مسئول می‌شوید پس برای ساختن این کشور باید هم در علم توانا شوید و هم مهارت پیدا کنید. آن چیزی را که بلد می‌شوید اجرا کنید و سوم آنکه خود را به پول و سمت و جاه و مقام نفروشید بلکه نیت ما باید برای مردمی باشد که سنگ آنها را به سینه می‌زنیم.

این عضو فراکسیون امید در پاسخ به این شعار مجلس بی کفایت نمی‌خواهیم، گفت: مجلس بی کفایت را شما مردم رای داده‌اید پس نگویید بی‌کفایت چون خودتان را زیر سوال می‌برید.

پزشکیان با بیان اینکه متاسفانه ما حرف زدن و گفت‌وگو را بلد نیستیم، اظهار داشت: ما فقط هو کردن را بلدیم. کسانی که هو می‌کنند! هو کردن رفتار دانشجو نیست. دانشجویی که هو می‌کند، خود پادگانی است. منطق بگویید و منطق بشنوید.

وی ادامه داد: کسانی که در مجلس هو می‌کنند با دانشجویی که هو می‌کند چه فرقی دارد. حرف درست دعوا ندارد. اگر قرار است هو کنید، این هو کردن برازنده دانشجو و دانشگاه نیست.

وزیر بهداشت دولت اصلاحات با بیان اینکه برای ذلت نپذیرفتن با عالم و توانمند باشند، تصریح کرد: برای نپذیرفتن باید نشان دهید عملا خدمتگزار مردم هستید. من بلد نیستم ولی شما باید نشان بدهی بلدی و این بلد بودن با دادن زدن و هو کردن درست نمی‌شود.

پزشکیان با اشاره به هفته وحدت خاطرنشان کرد: ملتی بر سرکار می‌‌ماند و می‌تواند با ظلم و قلدری مبارزه کند که دست همه در دست همدیگر باشد. باید بتوانیم حرف بزنیم مشکل کشور با دعوا کردن و شعار دادن درست نیست. چرا باید به جان یکدیگر بیفتیم؟ باید تلاش کنیم بدون دعوا کردن، گفت‌وگو کردن را یاد بگیریم مگرنه با دعوا کردن چیزی حاصل نمی‌شود و نتیجه‌اش پادگان‌سازی است.

وی افزود: توهین کردن غلط است در جامعه توسعه نیافته افراد به یکدیگر فحش می‌دهند و غلط می‌گویند و تهمت می‌زنند.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره حصر ابراز داشت: حصر یکی از دغدغه‌های ماست ولی ما در مجلس نمی‌توانیم کار خاصی بکنیم ولی در حال پیگیری هستیم تا این موضوع حل شود تا وحدت و انسجام کشور بیشتر شود. حل شدن این کار هم به سادگی نیست. وقتی بیرون از کار می‌ایستید حرف زدن آسان است.

پزشکیان در پاسخ به انتقادات دانشجویان از دولت بیان کرد: در مورد دولت باید دولت خودش پاسخگو باشد. در مورد جوانگرایی و اینکه چرا نتوانسته‌ایم باید شاخص‌های دیگری را بررسی کنیم. برخی از مشکلات درباره دولت واقعی است و برخی نادرست. می‌گویید چرا به وزرا پیشنهادی رای دادید؟ در مجلس قبل چند نفر برای تصدی وزارت علوم رد شدند یا استیضاح. گزینه‌های بعدی ضعیف‌تر بودند. باید چند نفر بروند و بیاید تا نفر مدنظر شما بیاید.

وی اضافه کرد: وقتی انتقاد می‌کنید ولی پیشنهاد نمی‌دهید این مسئله هرج و مرج ایجاد می کند. ما باید به سطح آگاهی برسیم تا بتوانیم کاری بکنیم. اینکه وزیر علوم را رای نمی‌دادیم تا وزیر بهتری را بیاورند این مسئله شدنی نبود.

نایب رئیس اول مجلس با بیان اینکه یکی از مشکلات کشور این است که وقتی یک مدیریت مهارت پیدا می‌کند او را بیرون می‌اندازیم و یک فرد بی تجربه و صفر کیلومتر را می‌آوریم، یادآور شد: وقتی من از وزارت بهداشت بیرون آمدم به آنها گفتم بگذارید کمک کنم تا در بحث پزشک خانواده به شما کمک کنم. به دیگران گفتند پزشکیان را تحویل نگیرد. من از همه جا مانده به بیمارستان رفتم و جراحی کردم و در عرض سه سال به اندازه سی سال پول به حسابم ریختند در حالی که من به دنبال پول نرفته بودم.

پزشکیان درباره انتقاد از قوه قضاییه نیز عنوان کرد: قوه قضاییه دست ما نیست؛ حتی قوه قضاییه هم اشتباهات خود را قبول دارد. بیشترین اخراج‌ها هم در قوه قضاییه است. من براساس قانون، حق دخالت در امور قوه قضاییه را ندارم. براساس جایگاه‌مان حق دخالت در قوای دیگر را نداریم. حتی در بحث نظارت هم چندان دستمان باز نیست.

وی در پاسخ به انتقادات دانشجویان درخصوص گرفتن شهریه از دانشجویان روزانه گفت: من این موضوع را پیگیری می‌کنم.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس در پاسخ به انتقاد از عملکرد فراکسیون امید اظهار داشت: بعد از آنکه وزارت بهداشت آمدم بیرون خیلی به من خوش می‌گذشت. عمل می‌کردم و پول به حسابم می‌ریختند. من به دنبال نمایندگی نبودم. شما دانشجویان باید مردم را بیدار کنید و اعتماد ایجاد کنید. این کار با خدمت کردن به مردم درست می‌شود. شما می‌گویی چرا این کار نکردی در حالی که فکر می‌کنید همه چیز دست ماست در حالی که نیست.

پزشکیان در پاسخ به این سوال که با تحقیق و تحفص می‌توانید بر قوه قصاییه نظارت کنید، تصریح کرد: از ابتدا تا به امروز تحقیق و تحفص‌های زیادی صورت گرفته ولی تاکنون یک تحقیق و تحفص به نتیجه نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز