خبرگزاری کار ایران

انتشار کتاب ۲۴امین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان/نمایش برتر از «دیدگاه تماشاگران» تجلیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۷۷۹

مسئول بخش آرای مردمی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از تجلیل نمایش برتر از «دیدگاه تماشاگران» در مراسم اختتامیه جشنوراه بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان خبر داد.

به گزارش ایلنا، منیژه حیدرپور گفت: برگه‌های نظرسنجی مختص هر نمایش تهیه شده و در بدو ورود در اختیار تماشاگران قرار گرفته و از تماشاچیان خواسته می‌شود بعد از تماشای نمایش بر اساس رضایتمندی، برگه خود را در صندوق تعبیه شده برای آرای مردمی بیندازند.

وی افزود: میزان رضایت‌مندی مردم از نمایش‌های جشنواره، بر اساس سه معیار «خوب»، «متوسط» و «ضعیف» ارزیابی می شود.

حیدرپور خاطرنشان کرد: بعد از جمع‌آوری آرای نهایی در آخرین سانس‌های جشنواره، برگه‌های نظرسنجی شمارش و درصدگیری می‌شود.

مسئول بخش آرای مردمی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان با بیان اینکه نمایشی که بیشترین آرای مخاطبان را به خود اختصاص دهد به عنوان نمایش برتر از دیدگاه مردم معرفی خواهد شد؛ خاطرنشان کرد: در این بخش از سه نمایش کودک، نوجوان و بین‌الملل تجلیل خواهد شد.

انتشار کتاب 24امین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

کتاب دو زبانه بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد.

این کتاب شامل پنج بخش «هیات‌های انتخاب و داوری جشنواره»، «تئاتر کودک»، «تئاتر نوجوان»، «مسابقه تئاتر خردسال»، «مسابقه تئاتر خیابانی»، «تئاتر دانش‌آموزی»، «تئاتر بین‌الملل»، «کارگاه‌های آموزشی» و «بزرگ‌داشت» است.

بخشی نیز با عنوان «یادگاری» ضمیمه کتاب است که به معرفی کلیه نمایش‌های ایرانی متقاضی شرکت در جشنواره اختصاص دارد.

همچنین پنج اثری که به مناسبت جشنواره منتشر شده در کتاب آمده است.  

بزرگ‌داشت این دوره جشنواره به «احترام برومند» و «عباس دوست‌قرین» اختصاص دارد. هیوا آذرنیا و مانلی کیایی منتقد و نویسنده، در مقام بزرگداشت این دو هنرمند یادداشت نوشتند.

در بخشی از پیام دبیرجشنواره آمده است: «برای غلبه بر ترس‌هایمان، در مواجه با مشکلات باید جور دیگری ببینیم، بشنویم و نیرو بگیریم. باور کنیم که هنوز هم قادر هستیم و خواهیم توانست زندگی‌مان را بهتر کنیم. جامعه‌ای که بخواهد رشد کند می‌داند باید از طریق درک هنر، خود را بالنده کند، و کم کم به خود بقبولاند که دنیای بهتری هم امکان‌پذیر است. بنابراین اگر ما یک نمایش‌گر کودک هستیم باید به کلمات جادویی امید و تخیل و باور توجه کنیم. باید در هر کنش برای بارور شدن این عناصر تلاش کنیم نه سرکوب شور و هیجان‌ها».

این کتاب در قطع رحلی و گلاسه با مدیر مسوولی مریم کاظمی و سردبیری امید بی‌نیاز منتشر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز