خبرگزاری کار ایران

سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران:

نمایندگان مازندران برای منافع استان هم صدا هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۶۹۶

سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران گفت:نگاه ما رشد استان بوده و اختلاف سلیقه ما دلیل بر عدم همدلی بین نمایندگان نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، ولی الله نانوا کناری بعد ازظهر امروز در نشست با خبرنگاران در سالن شماره  به مناسبت روز مجلس با بیان اینکه خواسته‌های نمایندگان نسبت به حوزه انتخابیه متفاوت است گفت: بحث منطقه آزاد در گرو مطالبات حوزه انتخابیه است و نمایندگان نسبت به آن حساسیت نشان می‌دهند.

وی افزود: برای تحقق خواسته منطقه آزاد، جلساتی برگزار و قرار شد سه نقطه از استان شامل چالوس،نوشهر وفریدونکنار به عنوان منطقه آزاد معرفی و پیگیری شود.

سخنگوی مجمع نمایندگان مازندران ، با بیان اینکه نمایندگان مازندران درباره منافع استانی همصدا هستند،گفت: نگاه ما رشد استان بوده  و اختلاف سلیقه ما دلیل بر عدم همدلی بین نمایندگان نیست.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مازندران جلسه ای را برای انتخاب استاندار بومی برگزار کرده بودند اما نگاه دولت به انتخاب استاندار غیر بومی بوده است افزود: گزینه‌های پیشنهادی مجمع در دیگر استان‌ها مشغول فعالیت شدند.

نانوا کناری به توانمندی و لیاقت استاندار جدید مازندران اشاره کرد و گفت: امیدواریم امتیاز مثبتی از سوی هم استانی‌ها به استاندار داده شود اگر چه تاکنون نگاه مثبتی به عملکرد ایشان وجود دارد.

سخنگوی مجمع نمایندگان مازندارن جایگاه مازندران عنوان کرد: بیشتر نمایندگان بر تغییر مدیران تمایل دارند چرا که جایگاه مازندران بهتر از این می تواند باشد.

وی جلوگیری از واردات برنج و مرکبات را عمده اهداف مجمع نمایندگان استان دانست و افزود: بر آنیم تا محصولات استان در کشور توزیع شود.

نانواکناری با اشاره به اینکه حفظ محیط زیست،اشتغال،مرکبات و صنعت توریسم از جمله دغدغه های ما در استان به شما می آید ،گفت: توسعه صنعت گردشگری از دیگر مطالبات ما در استان است که امیدواریم محقق شود.

وی با اعلام اینکه وضعیت محصول و تولیدات مازندران در حال حاضر مطلوب است ادامه داد: صادرات مرکبات استان جزو برنامه‌ها است و رایزنی و استقبال خوبی با ارمنستان و آذربایجان برای صادرات مرکبات استان صورت گرفته است.

نانوا کناری گفت:ما از مواهب الهی در استان برخوردار هستیم اما از امکانات لازم محروم هستیم.

حسین نیاز آذری نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست اظهار داشت: مجلس علاوه بر قانونگذاری و نظارت به قانون منعکس کننده مطالبات و نیازهای مردم است.

وی با ورود بحث حمایت از کشاورزان حمایت از این قشر را اهداف مهم نمایندگان مجلس عنوان کرد و افزود:پیش بینی های لازم برای خرید مرکبات استان انجام شده است.

نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی از تشکیل کارگروه در جهت حمایت از محصولات مازندران و خرید داخلی در استانداری مازندران خبر داد و گفت: ظرفیت های خوبی برای توسعه مازندران و اقتصاد کشاورزی در استان طراحی شده است و وظیفه مدیران این است که نسبت تهیه برش استانی بر اساس اسناد بالادستی اقدام کنند.

نیاز آذری گفت: مجمع نمایندگان پشتیبان دستگاه های اجرایی در سطح ملی است و آمادگی کامل برای تعامل با دستگاه ها داریم، همچنین از ابزار نظارتی برای استیفای مطالبات مردم استفاده خواهیم کرد.

علی اسماعیلی نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس نیزدرباره منطقه آزاد گفت: هفت منطقه آزاد در لایحه دولت به مجلس معرفی شد که نام مازندران در آن وجود ندارد و نگاه نمایندگان این است که برای سه منطقه در استان امتیاز کسب کنیم.

وی با تاکید بر اینکه موضوع منطقه آزاد در کمیسیون اقتصادی پیگیری می شود افزود: هیچ اختلافی بین نمایندگان استان وجود ندارد .

قاسم احمدی لاشکی نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه وفاق و همدلی بین نمایندگان استان وجود دارد گفت: منطقه آزاد حق مازندران است و 20 سال از آن عقب افتادیم و باید حق خود را از دولت بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه با توجه ظرفیت های مازندران باید چند نقطه برای منطقه آزاد در نظر گرفته شود بندر نوشهر و فریدونکنار را هم از ظرفیت های خوبی برای منطقه آزاد دانست.

عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه، جویبار در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه اختلاف نگاه در منطقه آزاد وجود دارد گفت: هیچ اختلاف نظری بین همکاران مجمع نمایندگان وجود ندارد و رسانه ها این موصوعات را طوری انعکاس ندهند که مردم فکر کنند ما با هم اختلاف داریم.

وی افزود:بسیاری از مدیران اجرایی ما در استان ضعیف هستند.

علی اصغر یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: هر نماینده ای نسبت به حوزه انتخابیه خود تعهداتی دارد و به ماموریت و تعهدات خود باید پایبند باشد.

وی به اتحاد نمایندگان مازندران اشاره کرد و افزود: نمایندگان استان در عین تنوع سلایق در بسیاری از موارد بایکدیگر همسو هستند.

 

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی گفت: منطقه آزاد امیر آباد با موافقت 19 نماینده عضو کمسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی مصوب شد  و سازمان مناطق آزاد موظف است به آن رسیدگی کند.

 وی با اشاره به اینکه در استان شایستگی ایجاد سه  منطقه آزاد وجود دارد،ادامه داد:مسیر برای ترسیم منطقه آزاد مشخص شده است.

وی افزود: امیدواریم از ظرفیت قوای اجرایی ،استاندار به نفع توسعه استان بهره گیری کنیم ،افزود: استان از نگاه ما کلان شهر است اگر در منظقه ای ظرفیت های خوبی وجود دارد برای بهره برداری مناسب آن در جهت توسعه استان بهره گیری کنیم.

یوسف نژاد افزود: مازندران به اندازه کافی تاوان تشتت و اختلاف را داده است و باید تنش ها و مشکلات را کنار بگذاریم.

عزت الله یوسفیان نماینده  مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان بیش از 10 برابر استان های دیگر بودجه ملی به استان آورده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز