خبرگزاری کار ایران

شورای امنیت درباره کره‌شمالی تشکیل جلسه می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۵۴۱

وزرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی تشکیل جلسه می‌دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزرای کشورهای عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در تاریخ ۱۵ دسامبر  (۲۴ آذر) برای گفت‌وگو درباره برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی تشکیل جلسه خواهند داد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد همچنین قرار است در ماه جاری میلادی جلسه جداگانه‌ای را برای بحث درباره وضعیت حقوق بشر در کره‌شمالی برگزار کنند؛ جلسه سالانه‌ای که چین به عنوان متحد کره شمالی در سه سال گذشته مانع از برگزاری آن شده است.

«کورو بیشو» نماینده ژاپن در سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت این سازمان در ماه دسامبر گفت که چندین وزیر حضور خود در نشست ۱۵ دسامبر را تایید کرده‌اند. وی همچنین گفت که نشست حقوق بشر کره‌شمالی در تاریخ ۱۱ دسامبر برگزار خواهد شد.

چین در اقدامی ناموفق تلاش کرده بود که با رای‌گیری مانع از برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی حقوق بشر در کره‌شمالی شود. برای تصویب این طرح به حداقل ۹ رای نیاز است و چین، روسیه، آمریکا، بریتانیا و فرانسه نمی‌توانند در این صورت از حق وتوی خود استفاده کنند.

نشست سال جاری شورای امنیت سازمان ملل متحد حمایت ۹ عضو شورا شامل آمریکا، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، ژاپن، سنگال، سوئد،‌ اوکراین و اورگوئه را داراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز