خبرگزاری کار ایران

دبیر جشنواره هفته ملی پژوهش کشور در اهواز:

نمایشگاه هفته پژوهش فرصتی برای آشنایی مدیران با دستاورد های علمی است

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۵۳۴

دبیر جشنواره هفته ملی پژوهش کشور گفت: به دنبال تبدیل ایده ها و پژوهش ها به پروژه های عملی هستیم. پایان نامه های دانشجویی باید در اختیار صنایع و سازمان ها قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، فریبا گودرزی در حاشیه بازدید از نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری خوزستان، اظهار کرد: تمام روز های سال باید به پژوهش اختصاص یابد چرا که جوانان نخبه بسیاری در کشور وجود دارد.

وی هفته پژوهش را فرصتی برای آسیب شناسی مسائل این حوزه دانست و یاد آور شد: باید شرایط به گونه ای فراهم شود که هیچ اقدامی بدون پژوهش صورت نگیرد.

گودرزی با تاکید بر این که هفته پژوهش از سال ۱۳۷۹ پایه گذاری شده است ادامه داد: در این مدت توانستیم وزارت کشور با استانداری ها، دانشگاه ها با وزارت علوم و کلیه دستگاه های اجرایی را در این امر دخیل کردیم.

وی همچنین نمایشگاه هفته پژوهش را فرصتی برای آشنایی مدیران با دستاورد ها عنوان کرد و گفت: یکی از مزایای این نمایشگاه این است که دانش آموزان و دانشجویان ضرورت پژوهش پیش از هر اقدامی را متوجه می شوند.

دبیر جشنواره هفته ملی پژوهش کشور با تاکید بر این که وزارتخانه ها و استان ها نباید جزیره ای عمل کنند خاطر نشان کرد: نمایشگاه هفته پژوهش در سراسر کشور به طور هم زمان برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ آذر ماه از برگزیده شدگان و استان های فعال تجلیل می شود ادامه داد: بودجه پژوهش حدود یک درصد است که با حجم فعالیت های انجام شده در استان ها محدود است.

گودرزی با بیان این که باید شاهد افزایش بودجه این بخش باشیم گفت: مسئولان با مشاهده حجم بالای اقدامات صورت گرفته باید بودجه این بخش را افزایش دهند.

وی با اشاره به این که طرح ها باید قابلیت کاربردی شدن داشته باشند، تصریح کرد: هر طرح باید برای یک هدف مشخص و رفع مشکل ایجاد شود. از همین رو پروژه ها باید مساله محور باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز