خبرگزاری کار ایران

مدیرکل گمرکات کردستان:

کسب رتبه نخست گمرک باشماق در ترانزیت خارجی در کشور

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۵۱۸

مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: طی 8 ماهه نخست امسال گمرک مرز باشماق رتبه نخست ترانزیت خارجی را در بین 56 گمرک کشور کسب کرده است.

به گزارش‌ایلنا، بختیار رحمانی‌پور با بیان اینکه‌میزان صادرات استان‌طی این مدت 598 میلیون دلار بوده است، گفت: در 8 ماهه امسال مقدار 352 هزار تن کالا به ارزش 237 میلیون دلار در گمرکات استان و 432 هزار تن کالا به ارزش 362 میلیون دلار کالای اظهار شده و سایر گمرکات کشور از طریق مرزهای استان به خارج از کشور صادر شده است.

وی عنوان کرد: در مجموع 784 هزار تن کالا به ارزش 598 میلیون دلار طی این مدت از گمرکات استان صادرات کالا انجام گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن 3 درصد افزایش و از لحاظ ارزش ارزی 16 درصد افزایش داشته است.

رحمانی پوردر ادامه افزود: گمرک مرزی باشماق در میان 108گمرک فعال صادراتی کشور طی 8 ماهه  سال ۹6 از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه 28 را کسب نموده است.

وی با تاکید بر اینکه طی این مدت بالغ بر 750  قلم کالای صادراتی به بیش از 17  کشور جهان از گمرکات استان صادرشده است، تصریح کرد: کشورهای عراق، افغانستان،ارمنستان، پاکستان و ترکمنستان با بیش از 98 درصد، بیشترین حجم صادرات را بخود اختصاص داده اند.

به گفته مدیرکل گمرکات استان کردستان، عمده ترین گروه کالاهای صادراتی در این مدت سبزیجات و میوه، محصولات سرامیکی، مواد پلاستیکی ، ماشین آلات و تراکتور کشاورزی بوده که محصولات کشاورزی  با اختصاص173هزار تن به ارزش 59میلیون دلار بیشترین سهم حجمی و مصنوعات پلاستیکی با 23 هزار تن به ارزش 67 میلیون دلار بیشترین  سهم ارزشی را طی این مدت داشته است.

وی با اشاره به اینکه در سال 96 مجموع تشریفات واردات به ارزش بیش از 49 میلیون دلار و به وزن بیش از 41 هزار تن کالا در گمرکات استان کردستان انجام شده است، بیان کرد: این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزش 139 درصد و از لحاظ وزن 140 درصد افزایش داشته است.

به گفته بختیار رحمانی پور، عمده ترین کالاهای وارداتی ماشین آلات برقی، مصنوعات آلومینیومی،  مواد پلاستیکی، غلات ، کاغذ و مقوا و ضایعات پلاستیک است و کشورهای عراق، پاکستان، هلند، آلمان و سوئد نیز از حیث ارزش بیشترین سهم را در اختیار دارند.

شایان ذکر است، در 8 ماهه سال جاری تزانزیت بیش از 1میلیون تن کالا به ارزش 3 میلیارد و دلار از گمرک مرزی باشماق تحت رویه ترانزیت خارجی مبدا و مقصد و ترانزیت داخلی مبدا انجام گرفته است که این آمار نسبت به سال گذشته از نظر وزن 40 درصد  و از نظر ارزش دلاری 47درصد  افزایش داشته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز