خبرگزاری کار ایران

دبیرکل سازمان ملل متحد:

زنان آفریقایی بیش از حد تحت تاثیر اچ‌آی‌وی هستند

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۴۷۳

دبیرکل سازمان ملل متحد گفت: حدود ۲۱ میلیون انسان در جهان که با اچ آی وی زندگی می کنند در حال حاضر به درمان دسترسی دارند اما مردمی هم هستند که کماکان به این خدمات دسترسی ندارند.

به گزارش ایلنا، آنتونیو گوترش؛ دبیرکل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی ایدز (اول دسامبر ۲۰۱۷ ) گفت: در این روز جهانی، من همه را به تجدید میثاق برای پایان بخشیدن همه گیری ایدز و سپردن آن به آغوش تاریخ، فرا می‌خوانم.

متن کامل این پیام به شرح زیر است:

"جهان مسیر پایان بخشیدن به همه گیری ایدز تا سال ۲۰۳۰ را به خوبی می پیماید. حدود ۲۱ میلیون انسان که با اچ آی وی زندگی می کنند در حال حاضر به درمان دسترسی دارند این عدد تا سال ۲۰۲۰ باید به ۳۰ میلیون نفر برسد. مرگ‌های ناشی از ایدز و موارد جدید عفونت هر دو رو به کاهش است. امید بسیار می رود که جهان بتواند از عهده تعهدات خود برآید ولی هنوز کارهای زیادی در پیش است.

متأسفانه بخش‌هایی از پاسخ به ایدز با کاستی مواجه است. در برخی مناطق دنیا، دستاوردهایی که به سختی کسب شده بود، در حال از دست رفتن و مرگ های ناشی از ایدز و موارد جدید عفونت هردو رو به افزایش است.

زنان و دختران، بخصوص در آفریقا، بیش از حد تحت تاثیر اچ آی وی هستند. احتمال اینکه مردان از ابتلا خود به اچ آی وی با خبر باشند کمتر است و همچنین احتمال مراجعه‌شان برای درمان و در نتیجه احتمال انتقال توسط آنها بیشتر است. تعداد بسیار زیادی از مردم کماکان به خدمات مورد نیازشان جهت درمان بیماری و سالم ماندن، دسترسی ندارند.

در این روز جهانی ایدز، من همه را به تجدید میثاق برای پایان بخشیدن همه گیری ایدز و سپردن آن به آغوش تاریخ، فرا می‌خوانم."

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز