خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بهزیستی مازندران خبرداد:

رتبه نخست بهزیستی مازندران در ایجاد شغل برای معلولان

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۴۴۷

مدیر کل بهزیستی مازندران گفت:طی چند سال اخیر بهزیستی استان در حوزه ایجاد اشتغال رتبه برتر را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری,سعید آرام صبح امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به 12 آذر روز و هفته معلولان اظهار داشت:جامعه معلولین هر استانی بزرگترین اقلیت آن جامعه به شمار آمده و از ظرفیت های بالقوه ای برخوردار هستند.

وی با اشاره به قانون جامع ویژه حمایت از معلولین افزود: هر معلولی در جامعه حق دارد در جریان عادی جامعه زندگی کند بنابراین باید فرصت برابر برای همه معلولین جامعه ایجاد شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر 50 هزار معلول تحت پوشش بهزیستی استان قرار دارند ،گفت: از این میزان معلول 45 درصد جسمی و حرکتی ، معلول ذهنی 22 درصد،اختلالات شنوایی 13 درصد،اختلالات بینایی 10 درصد ،اختلالات شنوایی 9.5 درصد و نیم درصد سایر معلولیت ها است.

وی بابیان اینکه 12 هزار و 400 معلول استان مستمری بگیران تحت پوشش بهزیستی استان  بصورت ماهیانه هستند،افزود:  106 مرکز در استان وظیفه خدمات رسانی به معلولان استان را به عهده دارد.

آرام ادامه داد:از این تعداد مراکز ،61 مرکز روزانه، 24 مرکز شبانه روزی، 18 مرکز ویزیت در منزل و 3 مرکز مراقبتی در منزل است.

آرام افزود: ماهیانه یک میلیارد و 700 میلیون تومان به واسطه خدمات این مراکز در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی به خرید تجهیزات کمک توانبخشی معلولان در استان اشاره کرد و گفت: توزیع لوازم کمک توانبخشی در استان به روز شده و هیچ معلولی پشت نوبت نیست.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 28 میلیارد ریال برای خرید لوازم کمک توانبخشی معلولان هزینه شده و این تجهیزات به صورت رایگان در اختیار معلولان قرار گرفته است و در 6 ماهه سالجاری نیز 1.5 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات کمک لوازم توانبخشی هزینه شده است.

آرام یکی از مهمترین های بهزیستی را توانمندسازی جامعه هدف و ایجاد زمنیه زندگی مستقل و اشتغال عنوان کرد  و گفت: در چهار سال گذشته روند ایجاد اشتغال در استان روبه رشد بوده است.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بهزیستی استان در حوزه ایجاد  اشتغال رتبه برتر را به خود اختصاص داده است ،افزود: در سال 94 حدود 14 میلیارد تومان اعتبار اشتغال درنظر گرفته شده بود، که این رقم در سال جاری به 36 میلیارد تومان افزایش یافته است.

مدیرکل بهزیستی مازندران ایجاد دو هزار و 350 شغل  در حوزه بهزیستی را از جمله اقدامات این سازمان عنوان کرد و ادامه داد: در نیمه اول امسال به یکهزار و 100 نفر تسهیلات اشتغال زا داده شده است.

وی ، با بیان اینکه قانون جذب 3 درصد معلولان دارای مشکل است، عنوان کرد: این میزان درصد مختص جذب دولتی است  این در حالی است که میزان استخدامی ها در این حوزه کم است.

آرام  با اعلام این خبر ادامه داد:در استخدام آموزش و پرورش قانون سه درصد رعایت نشده است.

وی از شناسایی14  هزار معلول در بیش از یکهزار و 114 روستای استان خبر داد و گفت: بیش از دو هزار معلول تحت پوشش بیمه ای قرار دارند.

آرام، با بیان اینکه هر ساله بین 25 تا 30  هزار کودک دچار معلولیت در کشور متولد می شود افزود: برای پیشگیری از معلولیت ها باید مشاوره ژنتیک اجباری شود و این طرح الزامی شده است.

مدیرکل بهزیستی مازندران مناسب سازی معابر برای معلولین را از جمله اقدامات مهم بهزیستی عنوان کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز