خبرگزاری کار ایران

فرماندار رشت مطرح کرد؛

پیامدهای مثبت اقتصادی و اشتغالزایی با تشکیل تعاونی‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۲۸۶

فرماندار رشت گفت: همدلی و همبستگی در دین مبین اسلام و در سیره پیامبر اکرم (ص) و بزرگان اسلام الگویی مناسب برای ما خواهد بود.

به گزارش ایلنا از رشت، فرماندار رشت در مورد تاسیس شرکت‌های تعاونی گفت: تعاون یکی از موفقیت‌های تجارب کشورهای توسعه یافته است.

سیروس شفقی تصریح کرد: اعضای تعاونی توسعه و عمران شهرستان رشت متشکل از معلمان و اساتید بستر‌ساز فرهنگی رفتار اجتماعی هستند و به این مهم واقف بودند و قدم در این راه گذاشتند.

شفقی با اشاره به اینکه پتاسیل این روحیه در شهرستان رشت وجود دارد افزود: با همت جمعی در بحث تعاون می‌توانیم شهرستان رشت را به عنوان یک شهر پایلوت و الگو برای شهرستانهای دیگر استان معرفی کنیم.

وی افزود: ترویج فرهنگ تعاونی در جامعه سبب پیامدهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی بالایی در روستاها و شهرها خواهد داشت.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه امروز مهم‌ترین بحث جامعه اشتغال جوانان است گفت : با تمام تاکیدات و دارا بودن 25 درصدی تعاون در قانون کشور متاسفانه بعد از گذشت چهار دهه هنوز نتوانستیم این مهم را تحقق بخشیم.

شفقی افزود: امروز می‌توان شرکت توسعه و عمران شهر رشت را به عنوان یک شرکت قوی در استان و کشور معرفی کرد .

وی ادامه داد: در صورت تحقق این شرکت و سازماندهی درست با  یک بازنگری جدی، می‌توان خون جدیدی به پیکره این هیات موسس تزریق شود تا به هدف خود که توسعه شهرستان رشت است دست یافت.

وی با اشاره به اینکه امسال بیش از 700 پروژه در شهرستان رشت قابلیت اجرا دارد گفت : اگر 10 درصد از این پروژه ها را شرکت توسعه و عمران  شهرستان رشت انجام دهد اتفاق بزرگی در دو بخش یعنی اشتغال زایی و دیگری سرعت بخشیدن به پروژه ها را شاهد خواهیم بود.

وی به تشکیل کارگروه اشتغال اشاره کرد وگفت :این کارگروه برای اولین بار به کمک اداره کل کار،  تعاون و رفاه اجتماعی با کمیته های تخصصی هفتده گانه خود آغاز به کار کرد .

وی ادامه داد: در بخشهای شهرستان رشت نمایندگان تعاونی ها باید حضور پیدا کنند و این رویکرد مشاوره کارآفرینی و پشتیبانی اقتصاد خرد به ویژه مشاغل خانگی میتواند در بحش اقتصاد و اشتغال روستایی و شهری باعث موفقیت شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز