خبرگزاری کار ایران

بحران فلین برای ترامپ و مشاورانش: اعترافاتم دروغ بود

asdasd
کد خبر : ۵۶۵۲۸۲

مشاور امنیت ملی سابق ایالات متحده آمریکا اعتراف کرد که درباره ارتباطش با روسیه به پلیس فدرال دروغ گفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مایکل فلین» مشاور سابق امنیت ملی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا روز گذشته –جمعه- اعتراف کرد که درباره ارتباطش با سفیر روسیه در ماه گذشته دسامبر به پلیس فدرال این کشور دروغ گفته است.

گفت وگوهای فلین با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا بخشی از تلاش‌های هماهنگ شده از سوی مشاوران ترامپ برای ایجاد سیاست خارجی پیش از حضور ترامپ در قدرت بود. تلاش‌های این افراد سیاست خارجی «باراک اوباما» رئیس‌جمهور وقت آمریکا را زیر سوال برد و همچنین هشدار یکی از مقام‌های ارشد دولت اوباما برای توقف دخالت در سیاست خارجی  این کشور پیش از سوگند ریاست‌جمهوری ترامپ نیز جدی گرفته نشد.

اسناد موجود در خصوص اینکه ترامپ از گفت‌وگوی میان فلین و سفیر روسیه در آمریکا اطلاع داشته است، چیزی عنوان نمی‌کند. اما حداقل در یک نمونه دادستان عنوان کرده بود که فلین از سوی یک «عضو بسیار ارشد» تیم انتقالی رئیس‌جمهوری آمریکا برای گفت‌وگو بر سر قطعنامه سازمان ملل متحد هدایت شده است. وکلای ترامپ بر این باور هستند که این مشاور که نامی از وی برده نشده است، داماد و مشاور نزدیک ترامپ یعنی «جرد کوشنر» است.

تصمیم فلین برای اعتراف درباره دروغ‌گویی می‌تواند مرحله مهم و حساسی در خصوص تحقیقات درباره این گفت‌وگوها باشد و از نظر سیاسی یک اقدام خیانت‌کارانه برای رئیس‌جمهوری آمریکا و مشاوران نزدیک وی محسوب می‌شود. از سوی دیگر، مواضع مطرح شده از سوی فلین می‌تواند ادعاهای مطرح شده از سوی ترامپ و مشاورانش در ژانویه گذشته را نیز زیر سوال ببرد.

ترامپ و مشاورانش اعلام کرده بودند که در نتیجه گفت‌وگوهای میان فلین با روس‌ها بر سر تحریم‌های اعمال شده بر روسیه از سوی دولت اوباما به دلیل دخالت در انتخابات گمراه شده بودند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز