خبرگزاری کار ایران

هدایت صفری:

فعالیت جهادی مهم‌ترین شاخص کمیته امداد است

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۷۹۵

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: رسالت کمیته امداد شناسایی انواع محرومیت‌ها و تلاش برای رفع نیازهای اقشار ضعیف جامعه در بخش‌های مختلف با فعالیت جهادی در عرصه محرومیت‌زدایی است.

به گزارش ایلنا از زنجان، هدایت صفری با اشاره به اینکه کمیته امداد براساس اندیشه حضرت امام‌خمینی (ره) به‌منظور رسیدگی به ضعیف‌ترین اقشار جامعه تأسیس شد، گفت: وظیفه ما در کمیته امداد به‌عنوان کارگزاران محرومیت‌زدایی در کشور داشتن تفکر بسیجی و روحیه انقلابی در حوزه رسیدگی به نیازمندان جامعه است.

وی بابیان اینکه فعالیت جهادی در حوزه محرومیت‌زدایی مهم‌ترین شاخص کمیته امداد است، افزود: رسالت کمیته امداد شناسایی انواع محرومیت‌ها و تلاش برای رفع نیازهای اقشار ضعیف جامعه در بخش‌های مختلف با فعالیت جهادی در عرصه محرومیت‌زدایی است.

صفری تأکید کرد: مهم‌ترین ویژگی امدادگران در کمیته امداد ارائه خدمت هدفمند، بی‌منت، صادقانه و اثرگذار با شناسایی صحیح نیازها، خلأها و مشکلات نیازمندان در بخش‌های مختلف با نگاه مددکارانه و حمایت‌گرانه است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان بابیان اینکه سیاست‌ها و رویکردهای فعالیتی این نهاد باهدف توانمندسازی مددجویان تحت حمایت تبیین و ابلاغ‌شده است، ادامه داد: باید با شناسایی استعدادهای موجود در جامعه هدف زمینه شکوفایی آن‌ها را با آموزش‌های فکری و فرهنگی و زمینه‌سازی برای تقویت فرهنگ کار و تلاش در آن‌ها نهادینه شود.

وی افزود: برای اثربخش شدن فعالیت‌ها در حوزه توانمندسازی، باید آموزش‌های فکری و فرهنگی ارائه‌شده به جامعه هدف با رویکرد ایجاد اعتمادبه‌نفس در آن‌ها به‌منظور ورود گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد به عرصه کار و تلاش برنامه‌ریزی و اجرا شود.

صفری همچنین گفت: در کنار توجه به ارتقاء سطح دانش و مهارت مددجویان تحت حمایت برای ورود به بازار کار و تولید با شناسایی و هدایت ظرفیت‌های موجود در جامعه باید بسترهای لازم برای اشتغال گروه‌های مختلف مددجویی تحت حمایت کمیته امداد نیز باهدف هموار کردن مسیر توانمندسازی آن‌ها فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه بابیان اینکه کمیته امداد حلقه واسط بین اغنیاء و نیازمندان بوده و پایه و اساس خدمات این نهاد با حضور خیران شکل‌گرفته و اجرا می‌شود، افزود: با شفاف‌سازی عملکرد در بخش‌های مختلف و گفتمان سازی در جامعه به‌منظور مشارکت همگانی در فقرزدایی تلاش ما در این بخش نیز باید به سمتی هدایت شود تا زمینه حضور و مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد بیشتر شود.

وی به زمینه‌های در حوزه کارهای خیرخواهانه در استان زنجان اشاره کرد و ادامه داد: زمینه‌ساز افزایش مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد، افزایش اعتماد و باور مردم به کارکردهای محرومیت‌زدایی این نهاد در بخش‌های مختلف با رویکرد تبیینی و اقناعی است 

صفری بابیان اینکه مردم نیکوکار استان زنجان در هر بخشی که نیاز بوده حضور داشته و در انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود در قبال نیازمندان به‌خوبی عمل کرده‌اند، افزود: کسب رتبه‌های برتر کمیته امداد استان‌زنجان در زکات فطره، زکات، کمک به ایتام و فرزندان محسنین و صدقات بین سایر استان‌ها نشان‌دهنده وجود همت همگانی در حوزه کمک به نیازمندان در این استان است 

وی با اشاره به زلزله اخیر در کرمانشاه گفت: مردم استان زنجان با کمک بیش از یک‌میلیارد و 365 میلیون تومانی خود به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه همبستگی، انسجام و همدلی خود را در کمک به همنوعان به زیبایی به تصویر کشیدند.

صفری با بیان اینکه کمیته امداد استان زنجان به‌منظور ساخت 100 واحد مسکونی برای افراد آسیب‌دیده از زلزله کرمانشاه اعلام آمادگی کرده، افزود: امیدواریم با مشارکت خیران در این بخش نیز مردم استان زنجان حماسه‌آفرینی کرده و این نهاد را در انجام این کار خطیر یاری و کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز