خبرگزاری کار ایران

رضا میرزایی مطرح کرد:

کشف ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق در هشت‌ماهه امسال در کردستان

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۷۸۷

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان گفت: ابتدای سال‌جاری تاکنون مقدار ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق توسط مرزبانی و اداره کل اطلاعات استان به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رضا میرزایی روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون و برنامه‌ریزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سنندج، به آمار کشفیات کالاهای قاچاق استان در هشت ماهه امسال اشاره کرد و افزود: مشروبات الکلی با ۱۶ درصد رشد به مقدار ۳۳ هزار و ۳۰۸ بطر و تعداد ۵۷ میلیون و ۹۲۱ هزار و ۴۴۰ نخ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: لوازم آرایشی و بهداشتی به میزان ۴ میلیون و ۹۸۴ هزار و ۲۹۵ قلم و دارو به میزان سه میلیون و ۹۰۹ هزار و ۴۶ قلم به ترتیب ۳۶۹ درصد و ۲۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

میرزایی تعداد کل پرونده‌های متشکله را سه هزار و ۹۲۰ فقره دانست و گفت: در این خصوص نیز ۲ هزار و ۱۵۲ نفر متهم دستگیر شدند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۷ درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی باند متلاشی شده، افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون مقدار ۳۷ کیلوگرم طلای خارجی قاچاق توسط مرزبانی و اداره کل اطلاعات استان به مبلغ ۵۵ میلیارد ریال کشف شد.

در این جلسه معاون غذا و دارو نیز به عملکرد این حوزه در برخورد با کالاهای قاچاق، گفت: رویکرد دانشگاه علوم پزشکی در زمینه مذکور بر بازرسی و نظارت مستمر از مراکز و آموزش عموم مردم قرار دارد.

کامبیز حسن‌زاده افزود: در این راستا توجه و اهمیت به اقلام آرایشی و بهداشتی، دارو و تجهیزات پزشکی و مکمل های ورزشی که جزو کالاهای سلامت محور هستند ملاک عمل قرار می گیرد.

وی اظهار داشت: بر اساس بازرسی‌های به‌عمل آمده از مراکز پخش اقلام نیز حدود ۳ هزار و ۲۸۷ مورد اقلام آرایشی و ۳ هزار و ۷۳۲ مورد اقلام غذایی و نیز ۲۲ باشگاه ورزشی توقیف و ضبط شدند.

به گفته حسن زاده، آموزش و اطلاع رسانی به عموم مردم از طریق صداوسیما برای شناخت از تبعات و آثار سوء مصرف کالای قاچاق بایستی در اولویت باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز