خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان مطرح کرد:

توجه به نقش رسانه‌ها در فرهنگ‌سازی مبارزه با قاچاق

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۷۲۶

استاندار کردستان گفت: نقش مهم رسانه ها در فرهنگ سازی مبارزه با قاچاق کالا و ارز مورد توجه قرار گرفته و اطلاع رسانی لازم در این خصوص انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بهمن مرادنیا روز پنجشنبه در جلسه کمیسیون برنامه ریزی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سنندج، افزود: قاچاق و تبعات سوء آن همواره معضل کشور و استان بوده و هست و برخورد با ورود کالاهایی چون مشروبات الکلی و مواد مخدر و نیز کالاهای سلامت محور از راهبرد و رویکرد های اصلی دولت است.

وی اظهار داشت: طبق سخنان مقام معظم رهبری ورود برخی کالاهای مجاز از طریق بازارچه های مرزی و توسط کولبران که منبع درآمد و رزق خود را از این امر مهیا می کنند نباید مورد مزاحمت و برخورد واقع شوند از این جهت مبارزه جدی بایستی بر روی باند های کلان قاچاق و سلامت محور متمرکز شود.  

مرادنیا، نقش و رسالت صدا و سیما را در ترویج امور فرهنگی و آگاهی بخشی به عموم مردم را مهم ارزیابی کرد و گفت: صدا و سیما با دعوت از چهره‌های علمی و نخبه برای اطلاع رسانی به مردم و بویژه نسل جوان در خصوص تبعات و آثار مصرفی کالاهای قاچاق پای کار بیایند.

استاندار کردستان در بخش دیگری از صحبت های خود به معابر مرزی نیز گریزی زد و عنوان کرد: در حال حاضر مانعی برای ورود البسه از طریق بازارچه‌های مرزی وجود ندارد و در خصوص تجمیع بازارچه ها هم در وهله اول آماده سازی زیرساخت ها برای تحقق این مهم ضروری است و در این راستا دولت حمایت مالی خود را دریغ نخواهد کرد.

مرادنیا خاطرنشان کرد: اهمیت برخورد و مقابله با مسئله قاچاق به قدری مهم است که تمامی مشکلات تنها با تشکیل جلسه ها قابل حل شدن نیست بنابراین همفکری و همراهی دستگاه های اجرایی برای اجرای وظایف تعیین شده می تواند راهگشای حل معضل قاچاق باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز