خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد:

استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کمک به افراد کم‌توان

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۵۹۰

معاون وزیر ارتباطات گفت: ساختن انواع ابزارها در محیط‌های مجازی تحت عنوان اپلیکیشن های مختلف علاوه بر بهبود عملکرد توان‌خواهان جسمی و فیزیکی به بسیاری از بیماری‌های روان‌شناختی نیز کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا، نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران با تأکید بر استفاده از فناوری‌های نوین به‌ویژه فناوری اطلاعات و ارتباطات برای کمک به افراد کم‌توان گفت: ساختن انواع ابزارها در محیط‌های مجازی تحت عنوان اپلیکیشن‌های مختلف علاوه بر بهبود عملکرد توان‌خواهان جسمی و فیزیکی به بسیاری از بیماری‌های روان‌شناختی نیز کمک می‌کند.

معاون وزیر ارتباطات در جمع اعضا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی با اشاره به این نکته که تلاش‌های NGOها بدون کمک‌های ملی در قلمروهای جغرافیایی کوچک محدود می‌شود، اظهار داشت: می‌شود از جمع‌بندی و نتایج نشست‌های این کارگروه با ملاحظه استانداردهای جهانی یک برنامه نسبتاً جامعی در سطح ملی ایجاد کرد و ظرفیت‌های موجود در این حوزه را در سطح ملی بسیج کرد.

وی افزود: در سال ۲۰۱۴ میلادی سازمان علمی و فرهنگی یونسکو کنفرانسی با موضوع توسعه دسترسی الکترونیکی برای افراد کم‌توان در شهر دهلی کشور هندوستان برگزار کرد. در این کنفرانس مقرر شد نمایندگی‌های یونسکو در کشورهای مختلف در جهت توسعه دسترسی الکترونیکی برای افراد دارای معلولیت، به‌اتفاق نهادهای دولتی و مدنی کشورها تلاش کنند.

معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: در این راستا نیز کارگروه مشورتی مناسب‌سازی و توسعه دسترسی الکترونیک ویژه افراد کم‌توان و ناتوان در سازمان فناوری اطلاعات ایران تشکیل شد. همچنین ما در اجلاس مذکور پیشنهاد میزبانی نشست بعدی یونسکو  و استفاده از تجارب بین‌المللی را مطرح کردیم.

چهارمین جلسه کارگروه مشورتی با حضور اعضا و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ازجمله اپراتورها، نهاد ریاست جمهوری، شهرداری تهران، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه‌ و بودجه، سازمان مدیریت، دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همچنین NGOها در سازمان فناوری اطلاعات ایران برگزار شد.

در این کارگروه اعضا گزارش‌های فعالیت خود را ارائه کرده و به بحث و تبادل و نظر و بررسی چالش‌ها، محدودیت‌ها و فرصت‌های موجود و همچنین مبحث استانداردسازی و ترجمه و تبین و بهینه‌سازی استاندارهای بین‌المللی در حوزه کم‌توانان با بهره‌گیری از ایزو ۴۰۵۰۰ و کمک به تصویب و اخذ کد ملی از سازمان ملی استاندارد ایران پرداختند.

شایان‌ذکر است؛ در راستای اجرای ماده ۱۳ برنامه جامع حمایت از حقوق افراد ناتوان، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مکلف شده است تا استانداردهای دسترس‌پذیری به وب‌سایت‌ها و پرتال‌های مجازی برای فناوری‌های کمکی نابینایان و کم‌بینایان را تدوین و بر رعایت آن از سوی دستگاه‌های اجرایی نظارت کند.

همچنین از اهداف مهم این کارگروه می‌توان به کمک به تدوین سیاست‌ها و راهبردهای دسترسی الکترونیکی در کشور، کمک به تدوین استانداردهای بهینه‌سازی دسترسی جهت تصویب در مراجع ذیصلاح، ارائه مشاوره به نهادها و سازمان‌های دولتی و عمومی در جهت توسعه دسترسی به منابع و خدمات الکترونیکی، همفکری در طراحی پروژه‌های کلان دسترسی الکترونیکی با همکاری سازمان‌های مختلف اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز