خبرگزاری کار ایران

پاپ فرانسیس وارد میانمار شد

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۵۸۷

رهبر مذهبی کاتولیک‌های جهان، امروز در دیداری که حساس توصیف شده وارد پایتخت میانمار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پاپ فرانسیس، امروز- دوشنبه- در سفری حساس به یک کشور دارای اکثریت جمعیت بودایی وارد میانمار شد که از سوی آمریکا به «پاکسازی قومی» مسلمانان روهینگیایی متهم شده است.

پاپ همچنین قرار است از بنگلادش دیدار کند که بیش از ۶۲۰ هزار مسلمان روهینگیایی از میانمار به این کشور گریخته‌اند. عفو بین‌الملل اقدامات حکومت میانمار علیه مسلمانان را «جنایت علیه بشریت» توصیف کرده است.

پاپ فرانسیس پس از ترک رم در هواپیما به خبرنگاران گفت: «آنها می‌گویند که آنجا (میانمار) هوا گرم است. متاسفم، ولی امیدوار باشیم که دست‌کم این سفر ثمربخش باشد.»

یک سخنگوی واتیکان گفته است که پاپ دیداری خصوصی با ژنرال «مینگ آنگ هلینگ» فرمانده کل ارتش، در کلیسای سنت مری در قلب شهر «یانگون» پایتخت میانمار، خواهد داشت.

این گزارش حاکی است که اعضای اقلیت‌های قومی در لباس‌های سنتی خود در فرودگاه از پاپ فرانسیس استقبال کردند و کودکان به او هنگام پیاده شدن از هواپیما شاخه‌های گل دادند.

این سفر آن قدر حساس است که برخی از مشاوران پاپ به وی توضیه کرده‌اند که حتی از به کار بردن کلمه «روهینگیا» خودداری کند، چون ممکن است این لغزش دیپلماتیک باعث شود ارتش و حکومت میانمار علیه اقلیت مسیحی این کشور دست به اقدام بزنند. تنها ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت ۵۱ میلیونی میانمار مسیحی کاتولیک هستند. 

با این حال پاپ طی سال جاری تاکنون دو بار از این اصطلاح استفاده کرده است.

اخراج مسلمانان روهینگیایی از میانمار به بنگلادش از ماه اوت گذشته آغاز شد، زمانی که گروهی از شورشیان مسلمان به پست‌های امنیتی و ارتش میانمار حمله کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز