خبرگزاری کار ایران

کاردار سفارت چین در گفت‌وگو با ایلنا عنوان کرد:

حمایت کامل دولت چین از خودروسازانی که بتوانند در بازار ایران حضور پیدا کنند

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۴۷۹

کاردار سفارت چین گفت: ایران یکی از مهم‌ترین بخش ها در برنامه‌های صادرات خودرو چین است. کمتر کشوری مانند ایران از چنین ظرفیتی در بازار خودرو برخوردار است.

کاردار سفارت چین در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص حضور خودروسازان چینی در ایران گفت: خودروسازی در چین همانند ایران یکی از پایه های اصلی اقتصاد کشور ما است. به همین جهت دولتمردان ما اهمیت بسزایی برای فعالان این حوزه قائل هستند.

شی او وی ادامه داد: در سفر سال گذشته رییس جمهور چین به ایران توافقات خوبی در خصوص همکاری‌های اقتصادی صورت گرفت که یکی از آنها در زمینه خودروسازی بود. ما برای حضور در بازارهای جهانی خودرو یک برنامه منسجم و کامل داریم. ضمن آنکه علاوه بر فروش خودرو  به دنبال گرفتن بخشی از بازار جهان در حوزه خدمات پس از فروش نیز هستیم.

وی ادامه داد: شرکت چانگان در ابتدا یک کارخانه اسلحه سازی بود اما با تغییر رویکرد امروز یکی از خودروسازان مطرح در چین است که همکاری خوبی با شرکت سایپا دارد . علاوه بر این شرکت ، شرکت‌های چینی دیگر نیز در ایران حضور دارند و ما به دنبال یک طرح جامع برای بازار خودرو ایران هستیم.

وی تصریح کرد: ایران یکی از مهم‌ترین بخش ها در برنامه‌های صادرات خودرو چین است. کمتر کشوری مانند ایران از چنین ظرفیتی در بازار خودرو برخوردار است.

وی در پایان تصریح کرد: ما به طور رسمی اعلام کرده‌ایم که از هر خودروساز چینی که در ایران فعالیت کند و بخواهد محصولات خود را در این کشور تولید کند در تمامی زمینه‌ها حمایت کامل خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز