خبرگزاری کار ایران

کانتونا: پاری‌سن‌ژرمن باشگاهی کوچک با پول فراوان است

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۰۵۹

من عاشق مورینیو هستم اما ترجیح می‌دهم تیم هجومی‌تر باشد؛ مثلا بارسلونا، اگر بارسلونا به سبک دفاعی بازی کند، هیچ کس درکش نخواهد کرد.

به گزارش ایلنا، اریک کانتونا، اسطوره منچستریونایتد خواسته که ژوزه مورینیو بیشتر به فلسفه باشگاه پایبند باشد و فوتبال جذاب‌تری را ارائه دهد. این بازیکن فرانسوی که در سال‌های 1992 تا 1997 در یونایتد بازی می‌کرد، گفته که مورینیو قهرمانی‌های بسیاری به همراه خواهد آورد.

کانتونا البته می‌گوید که درک نمی‌کند چرا مورینیو در برخی دیدارهای لیگ برتر روی به بازی تدافعی می‌آورد.

کانتونا گفته است: «یونایتد همیشه به شیوه خوبی بازی می‌کند و بازیکنان می‌خواهند از بازی لذت ببرند. حتی در دوران سر مت بازبی، فلسفه باشگاه این بود که بازی خلاقانه‌ای با پاسکاری و تحرک بازیکنان داشته باشد. همچنین پیروزی خیلی مهم است. مورینیو دستاوردهای زیادی با یونایتد خواهد داشت اما من فوتبال زیباتر و خلاق‌تر را بیشتر می‌پسندم. به همین دلیل است که عاشق بازی برای یونایتد بودم. من عاشق مورینیو هستم اما ترجیح می‌دهم تیم هجومی‌تر باشد چون این تیم یونایتد است. مثلا بارسلونا. اگر بارسلونا به سبک دفاعی بازی کند، هیچ کس درکش نخواهد کرد. در یونایتد، این فلسفه بسیار قوی است و حالا هم کمی درکش مشکل است اما فکر می‌کنم مورینیو با یونایتد قهرمانی به دست می‌آورد.»

 مورینیو در نخستین فصل حضورش در یونایتد فاتح جام اتحادیه و لیگ اروپا شد. کانتونا هم در پنج فصل حضور در یونایتد چهار قهرمانی لیگ برتر و دو جام حذفی به دست آورد.

او پیراهن شماره 7 تیم را به تن می‌کرد. از او پرسیدند که دوست دارد کدام بازیکن پیراهن شماره 7 یونایتد را بپوشد و او گفت: «خاویر پاستوره را دوست دارم. او خیلی خاص است و همیشه شما را غافلگیر می‌کند. او توپ را به کسی می‌دهد که تا قبل از آن اصلا ندیده بودید! او عضو ثابت تیم ملی آرژانتین است که تیم بزرگی است اما در پاریس که باشگاه کوچکی است، به او بازی نمی‌رسد! البته باشگاهی کوچک، با پول‌های زیاد!»

کانتونا که 89 گل برای یونایتد زده، درباره آنتونی مارسیال، هموطنش که در این تیم بازی می‌کند هم صحبت کرده است: «او بازیکن جوانی است و تصمیم درستی گرفته که بیاید و برای یونایتد بازی کند. یونایتد باشگاه بزرگی است و ژوزه با بازیکنان جوان خیلی خوب کار می‌کند. او می‌تواند با یونایتد قهرمانی در اروپا و انگلیس را به دست بیاورد و به این ترتیب می‌تواند رشد کند و بهتر شود. ممکن است بعضی‌ها به باشگاه‌ بزرگی بروند که برای آنها پرورش بازیکنان جوان مهم نیست اما وقتی که او در 18سالگی به یونایتد آمد تصمیم درستی گرفت. او طبق انتظاراتی که داریم، بازیکن بزرگی خواهد شد.» البته پاری‌سن‌ژرمن هم بی‌کار ننشسته و جواب کانتونا را در توییتر داده. به خیال پاریسی‌ها، کانتونا در کمین فرصتی نشسته تا چیزی نصیبش شود: «وقتی مرغ ماهیخوار دنبال کرجی می‌رود، به خاطر این است که فکر می‌کند ماهی‌گیرش می‌آید.» این همان جمله مشهوری است که کانتونا پس از محرومیت طولانی‌اش به خاطر لگد به یک تماشاگر به زبان آورده بود

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز