خبرگزاری کار ایران

محی الدین بهرام محمدیان مطرح کرد:

سینمای کودک و نوجوان دچار چالش جدی است/ فیلم‌های آموزشی و تربیتی گیشه ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۵۷۷

معاون وزیر آموزش و پرورش معتقد است سینمای کودک و نوجوان در کشور دچار چالش جدی است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان عصر جمعه در مراسم افتتاح چهل و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم رشد در مشهد افزود: فیلم‌های آموزشی و تربیتی گیشه ندارند تا سرمایه خود را به دست آوردند لذا باید به این فیلم ها به عنوان یک ضرورت توجه شده و برای تولید آنها سرمایه گذاری شود، همان‌گونه که برای معلم، تولید کتاب، مجله و سایر بسته‌های آموزشی سرمایه‌گذاری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه سینمای کودک و نوجوان در کشور دچار چالش جدی است، گفت: این سینما می تواند با پیوند خوردن با فیلم های آموزشی و تربیتی و مبنا قرار دادن سیاست‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موجب تهیه فیلم های آموزشی و رونق سینمای کودک و نوجوان شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ‌ریزی آموزشی کشور افزود: فیلم‌های آموزشی و تربیتی اندکی متفاوت با فیلم‌های سرگرمی و تفریحی است بنابراین در شاخص‌های این بخش از سینما، معنا محوری و مفهوم محوری اصل و اساس است. جشنواره فیلم رشد در صدد است آموزش و یادگیری و مفاهیم اساسی تربیت را به زندگی علمی دانش آموزان نزدیک کند.

وی با بیان اینکه سند تحول بنادین به آموزش و پرورش توصیه کرده از رسانه‌های متنوع یاددهی و یادگیری بهره بگیرد و محیط های متنوع را برای یادگیری و یاددهی برگزیند، گفت: کلاس و کتاب درسی تنها محیط و رسانه یادگیری نیست و همه فضای مدرسه و محیط مدرسه، محیط های آموزشی هستند. صدا، نور و تصویر می‌تواند با ترکیب معنا نزدیکترین وسیله و محیط برای جان بخشیدن به متون آموزشی باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز