خبرگزاری کار ایران

سعد الحریری:

به زودی به لبنان بازمی‌گردم/ ریاض خواهان بی‌طرفی بیروت در تحولات منطقه‌ای است

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۶۵۳

نخست‌وزیر مستعفی لبنان اعلام کرد که طی روزهای آینده به کشورش بازخواهد گشت.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مستعفی لبنان در مصاحبه با شبکه المستقبل تصریح کرد که طی روزهای آینده به کشورش بازخواهد گشت.

وی افزود که عربستان خواهان آن است که لبنان در تحولات منطقه‌ای بی‌طرف باشد نه این‌که از ایران جانبداری کند.

حریری با بیان این که تحولاتی که امروز در منطقه رخ می‌دهد خطری برای لبنان است، کناره‌گیری خود را به نفع کشور خواند.

وی همچنین با تکرار برخی ادعاها گفت که شاهد دخالت‌های ایران و حزب‌الله هستیم و این دخالت‌ها اخیرا بیشتر شده است. من ضد حزب‌الله به عنوان یک حزب سیاسی نیستم، اما حزب‌الله نباید عامل تخریب لبنان باشد.

حریری که هفته گذشته به طور غیرمنتظره و در حالی که در ریاض به سر می‌برد از سمت خود استعفا داد، افزود: «من استعفایم را شخصا نوشتم».

وی در عین حال تصریح کرد: «با کناره‌گیری از سمتم به دنبال تامین منافع لبنانی‌ها بودم ولی بهتر بود استعفایم را از کشور خودم اعلام می‌‌کردم».

در حالی که برخی منابع از بازداشت و محدودیت در رفت و آمد حریری در ریاض خبر می‌دهند، وی در ادامه سخنان خود افزود: «اینجا در عربستان سعودی آزاد هستم، آزادی کامل دارم ولی عین حال می‌خواهم از خانواده‌ام هم مراقبت کنم».

نخست‌وزیر مستعفی لبنان با بیان این‌که تمامی اتهام‌ها علیه عربستان سعودی نادرست و غیرمنصفانه است، گفت: «پادشاه عربستان، من را مانند پسر خودش می‌داند و ولیعهد این کشور نیز برای من احترام قائل است».

الحریری با تکرار برخی ادعاها درباره سیاست‌های منطقه‌ای ایران گفت که عربستان در امور لبنان دخالت نمی‌کند و این ایران است که در امور داخلی این کشور دخالت می‌کند. عربستان همواره به دنبال تامین منافع لبنان بوده اما حزب‌الله تحت حمایت ایران به دور بودن لبنان از درگیری‌های منطقه احترام نمی‌گذارد.

وی ادامه داد: «من به علی اکبر ولایتی گفته بودم که دخالت های ایران در کشورهای عربی غیر قابل قبول است. تهدیدی که شده بودم از سوی ولایتی صورت نگرفت.»

نخست‌وزیر مستعفی لبنان همچنین رابطه خود را با «میشل عون» رئیس‌جمهوری این کشور «ممتاز» توصیف کرد و گفت که بعد از بازگشت به لبنان با وی دیدار خواهد کرد.

حریری افزود: «تنها در صورتی استعفای خود را پس می‌گیرم که حزب‌الله، بی‌طرفی را بپذیرد».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز