خبرگزاری کار ایران

دبیرخانه کارگر غرب تهران:

انتقال دبیرخانه شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت خواسته‌ای غیرقانونی و بی‌مبنا است

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۶۰۸

دبیر خانه کارگر غرب تهران تاکید کرد: ساختار وزارت رفاه و قانون برنامه پنجم توسعه محل استقرار دبیرخانه شورای عالی بیمه، وزارت رفاه است و انتقال آن به وزارت بهداشت خواسته‌ای غیرقانونی و بی‌مبنا است.

«اکبر قربانی» در گفت‌‌وگو با ایلنا، درخصوص فشارها برای انتقال دبیرخانه شورای عالی بیمه به وزارت بهداشت گفت: براساس ساختار وزارت رفاه و قانون برنامه پنجم توسعه، محل استقرار دبیرخانه شورای عالی بیمه، وزارت رفاه است و انتقال آن به وزارت بهداشت خواسته‌ای غیرقانونی و بی‌مبنا است.

وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود طبق اساسنامه سازمان بیمه سلامت، شورای عالی رفاه زیر مجموعه این سازمان است؟ اظهار داشت: بر اساس ساختار وزارت رفاه و قانون برنامه پنجم توسعه، محل استقرار دبیرخانه شورای عالی بیمه، وزارت رفاه است و اینکه بندی از آن قانون جزو وظایف یک سازمان باشد، دلیل نمی‌شود که محل استقرارش نیز همانجا باشد.

این عضو کمیته بیمه درمان اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری افزود: این موضوع به صراحت در قانون آمده است و دیگر برای کارشناسان قابل فهم نیست که چرا وزارت بهداشت برخلاف قانون و مصالح کشور جوسازی می‌کند مگر اینکه منافعی در پشت آن وجود دارد.

قربانی تاکید کرد: نخستین بار از طریق دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت بود که مدیران وزارت بهداشت توانستند از کسب نظر موافق اعضای شورای عالی بیمه‌ برای افزایش بی‌رویه تعرفه‌های درمانی و در نتیجه اجرای ناکارآمد طرح تحول سلامت اقدام کنند.

وی با اشاره به انتقال بیمه سلامت به وزات بهداشت تصریح کرد: با انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت مشاهده کردیم که این کار، چاره و رفع‌کننده مشکلات سلامت نبود اما چون مجلس درباره آن تصمیم‌گیری کرده بود، ملزم به قبول آن شدیم وگرنه از همان ابتدا این کار غیرکارشناسی شده‌ای بود چراکه هدر رفت منابع عمومی کشور را به دنبال دارد.

دبیر خانه کارگر غرب تهران با انتقاد از طرح تحول سلامت و فاصله در پرداختی‌های پرستاران و پزشکان خاطرنشان کرد: از چالش‌های طرح تحول سلامت می‌توان به اختلاف درآمدی بین کارکنان بخش سلامت پرسنل پرستاری و دیگران اشاره کرد. بسیاری از پرستاران گلایه‌مند هستند که چرا این طرح آنها را در نظر نگرفته است. از این‌رو است که می‌گوییم طرح تحول سلامت، دستاوردی غیر از بالا رفتن تعرفه‌های درمان، اختلاف دستمزد پرستاران و پزشکان و نازل شدن کیفیت خدمات درمانی نداشته است.

قربانی با بیان اینکه وزارت بهداشت ملزم است که طرح تحول سلامت را در راستای اهداف اولیه آن مورد بازبینی قرار دهد، ابراز داشت: طرح تحول سلامت می‌توانست تعرفه‌گذاری در نظام درمان کشور را عادلانه کند و تبعیض بین کادر درمان و پزشکان را کاهش دهد اما اجرای غلط آن به توزیع رانت انجامید که عدالت در نظام درمان کشور را به محاق برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز