خبرگزاری کار ایران

یونان - کرواسی، جنگ بزرگ اسکیبه و دالیچ برای صعود به جام جهانی

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۵۲۶

شاگردان اسکیبه و زلاتکو دالیچ امشب نبرد بزرگ صعود به جام جهانی را پشت سر خواهند گذاشت.

به گزارش ایلنا، یونان در جام جهانی 2014 برای نخستین بار توانست به مرحله حذفی برسد اما در ضربات پنالتی باخت دردناکی را برابر کاستاریکا متحمل شد. حالا یونان دوباره آزمونی سخت و جدی برابر کرواسی برای صعود به روسیه در پیش دارد تا یکی از چهار سهمیه باقیمانده اروپا را ببرد؛ با توجه به اتفاقاتی که در این سه سال برای یونان رخ داده، راهیابی به جام جهانی 2018 خود دستاوردی بزرگ محسوب می‌شود.

بعد از جام جهانی برزیل، فرناندو سانتوس به‌عنوان یک مربی موفق راهی کشورش پرتغال شد و همراه با او کاپیتان و هافبک تاثیرگذار تیم جیورجوس کاراگونیس 37 ساله به 15 سال حضور در این تیم پایان داد. کلودیو رانیری آمد تا فصل جدیدی آغاز شود. بعد از دوران اتو رهاگل و سانتوس که استحکام دفاعی اساس کارشان بود، رانیری کارش را ماجراجویانه‌تر دنبال کرد و البته این تحول فاجعه آمیزی بود. باخت خانگی به جزایر فارو که سومین شکست او در چهار بازی بود، به کارش پایان داد. کاستاس تزاناس و سرجیو ماکاریان هم نتوانستند تیم را نجات بدهند. این برای نخستین بار بود که یک تیم سرگروه در مقدماتی جام جهانی یا جام ملت‌های اروپا در گروه خود آخر می‌شد؛ نخستین گل یونان در مقدماتی یورو 2016 در آخرین بازی به ثمر رسید.

یک آلمانی دیگر میراث دار اتو رهاگل شد و با میشاییل اسکیبه این قطار بی ترمز حداقل متوقف شد اما باخت به لوکزامبورگ نشان داد چه راه سختی پیش روی او است. سه برد از چهار بازی ثابت کرد اسکیبه در کمتر از یک سال به شکلی تحسین برانگیز یونان را به رویاهایش نزدیک کرده، بخصوص اینکه بلژیک با گل دقیقه 89 روملو لوکاکو اجازه نداد پیروزی‌های یونان با اسکیبه صددرصد باشد.

حالا سخت‌ترین بازی بعد از آن دیدار در بروکسل پیش روی یونان است، دو مسابقه با کرواسی. اسکیبه انتظار دارد خط دفاعی این تیم که اکنون حول محور سوکراتیس پاپاستاتوپولوس و کاستاس مانولاس شکل گرفته، نقشی محوری بازی کند بخصوص با توجه به اینکه بازی رفت در زاگرب برگزار می‌شود. او درباره این بازی گفت: «شاید خوب باشد که بازی برگشت را در خانه برگزار می‌کنیم، شما می‌توانید خارج از خانه تاکتیک‌های دفاعی تری اتخاذ کنید و به دنبال بازی برگشت باشید. ارائه فوتبال هجومی جذاب است اما ما بیشتر اوقات در بازی دفاعی قدرت داریم و باید ببینیم در زمین چه می‌شود.»

اگر دو سال قبل به هواداران یونان چنین سناریویی را پیشنهاد می‌کردید، کمتر کسی را پیدا می‌کردید که با سر آن را قبول نکند! کرواسی اگرچه روی کاغذ شانس زیادی دارد اما این بازی خیلی سخت است و باید برای سفر به یونان پیروزی با خود ببرند.

آمار

* کرواسی از اکتبر 2013 در خانه نباخته. این تیم همچنین در شش بازی آخر خود در مقدماتی جام جهانی کلین‌شیت کرده.

* یونان در هفت بازی آخر خارج از خانه خود شکست نخورده و پنج برد داشته. در واقع این تیم تنها یکی از 13 بازی آخر خود در مقدماتی جام جهانی در خارج از خانه را باخته.

 

اخبار تیمی

دژان لوورن آمادگی بدنی کامل ندارد اما در بازی شنبه لیورپول مقابل وستهم دقایقی بازی کرد و می‌تواند مقابل یونان در ترکیب اصلی قرار بگیرد. ماتی میتروویچ و دوماگوی ویدا نیز برای بازی در قلب دفاع کرواسی رقابت دارند.

ماریو مانجوکیچ و نیکلا کالینیچ برای رهبری خط حمله کرواسی رقیب هستند ضمن اینکه آندری کراماریچ احتمالا در ترکیب اصلی پشت سر مهاجم بازی کند.

مارسلو بروزوویچ در چهار هفته اخیر تنها 30 دقیقه بازی کرده اما تیم میزبان در بازی فرداشب امیدوار است این بازیکن 24 ساله در ترکیب اصلی باشد. یونان چند گزینه خط میانی خود را ندارد اما بعید است تغییر قابل توجهی در تیم میهمان مشاهده شود.

منبع: سایت فیفا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز