خبرگزاری کار ایران

چین ۳۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ از آمریکا می‌خرد

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۴۹۳

چین امروز – پنجشنبه- از امضای قراردادی با آمریکا برای خرید ۳۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، مقام‌های چین امروز اعلام کردند که قراردادی به ارزش ۳۷ میلیارد دلار با آمریکا برای خرید ۳۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ امضا کرده‌اند.

قرارداد ۳۷ میلیارد دلاری برای خرید ۳۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ در چارچوب توافق‌نامه‌هایی به ارزش ۲۵۰ میلیارد دلار بود که در جریان سفر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا به چین، میان دو کشور به امضا رسید.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در کنفرانسی خبری در پکن خواستار تلاش سریع‌تر و موثرتر چین برای حل مساله هسته‌ای کره‌شمالی شد.

وی در ادامه افزود که از «شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری چین و همه رهبران تجاری این کشور که امروز اینجا بودند، به سبب ایستادن در کنار آمریکا و ائتلاف کشورهای مسئول قدردانی می‌کنم، اما زمان به سرعت حال سپری شدن است. ما باید سریعا اقدام کنیم و امیدواریم چین بیش از هر کشور دیگری سریع‌تر و موثرتر برای حل این مشکل اقدام کند.

ترامپ همچنین خواستار قطع هر گونه روابط تجاری با کره شمالی شد.

 وی در این‌باره گفت: «از همه کشورها می‌خواهیم قطعنامه‌ها و تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره‌شمالی را اجرایی کرده و از انجام مراودات تجاری با این کشور خودداری کنند.»

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز