خبرگزاری کار ایران

همکاری سازمان فضایی و جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران حسینی

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۴۴۶

سازمان فضایی ایران وظیفه پشتیبانی از خدمات ارتباطی ایستگاه های جمعیت هلال احمر را در بستر ماهواره ایرانست 21 برعهده گرفته است.

به گزارش ایلنا، سازمان فضایی ایران وظیفه پشتیبانی از خدمات ارتباطی ایستگاه های جمعیت هلال احمر بر بستر ماهواره ایرانست 21 را برعهده گرفته است. ایستگاه های ارائه خدمات ارتباط ماهواره ای سازمان فضایی در مرزهای مهران و شلمچه و پایگاه مرکزی سازمان امداد و نجات هلال احمر واقع شده است و وظیفه ارائه خدمات بیسیم، ویدیو کنفرانس، مشاوره و پزشکی از راه دور را برعهده دارد.

ماهواره ایرانست21، ماهواره مخابراتی ایران است که در سال 1389 با مشارکت کمپانی عربست تحت عنوان بدر5 به فضا پرتاب شد و در حال حاضر سرویس های ماهواره ای متنوع و مهمی در کشور از جمله در حوزه های بانکی، نفت و گاز، تلفن روستایی و سایر حوزه هایی که نیاز به ارتباط مخابراتی دارند را تامین می کند.

پزشکی از دور یا tele-medicine به عنوان یکی از کاربردهای ارتباطات ماهواره ای به خصوص در مواقع بحرانی و یا در مناطقی که از زیرساخت های ارتباطی مناسبی بهره مند نیستند، شناخته شده است. در اینگونه کاربردها امکان تبادل اطلاعات و اسناد پزشکی و نیز برقراری ارتباط صوتی و تصویری بیماران یا آسیب دیدگان با پزشکان حاضر در مراکز پزشکی، از طریق بستر ارتباطی ماهواره مخابراتی فراهم می شود.

در صورت ارتقای شبکه ایجاد شده در این پروژه، امکان برقراری ارتباط ماهواره ای خودروهای سازمان هلال احمر که به پایانه های ارتباط ماهواره ای مجهز باشند،  از طریق ماهواره ایرانست۲۱ در سراسر کشور فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز