خبرگزاری کار ایران

رییس مجلس گرجستان در دیدار با سفیر ایران:

توسعه همکاری‌ها با ایران از اولویت‌های گرجستان است

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۳۸۵

سفیر جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با رئیس مجلس گرجستان ملاقات و درخصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه ای به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش ایلنا، در این دیدار دو طرف با اشاره به سطح عالی روابط سیاسی دو کشور و سفرهای مقامات دو طرف در سال جاری میلادی، بر لزوم توسعه و گسترش همکاری‌های مالی، اقتصادی، حقوقی و پارلمانی تاکید کردند.

در این ملاقات سیدجواد قوام شهیدی، سفیر ایران نقش مجالس در توسعه روابط دوجانبه را مؤثر دانست و اهمیت قوه مقننه گرجستان در توسعه روابط فیمابین را مورد تأکید قرار داد.

وی با اشاره به تصویب طرح اصلاحات قانون اساسی در گرجستان، این گام را نوید بخش آینده‌ای خوب در توسعه دموکراسی در گرجستان و هم راستا با موفقیت‌های این کشور در کسب رتبه‌های فوق‌العاده بین‌المللی در حوزه‌های اقتصادی، تجاری، شفافیت اداری و.. افزایش امنیت اجتماعی و اقتصادی دانست.

همچنین سفیر کشورمان کسب رتبه نهم سهولت و آزادی کسب و کار در میان ۱۹۰ کشور جهان را به رئیس پارلمان گرجستان تبریک گفت.

قوام شهیدی با اشاره به حجم مبادلات دو کشور در سال جاری و افزایش ۱۲۲ درصدی سفر گردشگران ایرانی به گرجستان، ظرفیت‌های موجود را بیش از حجم مبادلات کنونی دانست و ابراز امیدواری کرد با همکاری طرفین و توسعه همکاری‌های مالی و بانکی زمینه مناسبی برای بهره‌مندی از ظرفیت‌های بسیار فراوان موجود در حوزه تجارت و سرمایه‌گذاری فراهم شود.

وی همچنین ضمن اشاره به اهمیت توجه ریشه‌ای به مقوله تروریسم، بر همکاری طرفین جهت شناسایی عوامل ایجادکننده این پدیده شوم و همچنین مبارزه با آن به منظور استقرار صلح و ثبات در منطقه و جهان تاکید کرد.

ایراکلی کوباخیدزه نیز  ضمن تبریک بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دوجانبه میان دو کشور، توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران را یکی از اصلی‌ترین اولویت‌های کشورش دانست و بر آمادگی و علاقه‌مندی پارلمان این کشور در تحرک‌بخشی و مشارکت در روابط رو به گسترش دو کشور اعلام کرد.

رئیس پارلمان گرجستان ضمن ابراز خرسندی از روابط عالی سیاسی دو کشور اظهار داشت: همواره از مواضع شفاف ایران در حمایت از حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان تشکر می‌کنیم.

وی همچنین با تکرار دعوت از ریاست مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد تا در آینده نزدیک میزبان رئیس قوه مقننه ایران باشد.

کوباخیدزه با اشاره به سفر نخست‌وزیر گرجستان به ایران، سفر وزیر امور خارجه و وزیر علوم ایران به گرجستان و سفر هیات کمیسیون مشترک اقتصادی ایران به گرجستان به ریاست وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایران در سال جاری، این امر را نشان از عمق اراده و علاقه‌مندی دو کشور بر توسعه همکاری‌ها دانست و ضمن تاکید بر اراده تمامی مقامات گرجی بر رفع موانع و مشکلات احتمالی در مسیر روابط رو به توسعه دو کشور، ابراز امیدواری کرد با تلاش‌های دو طرف شاهد رشد روزافزون حجم مراودات و مبادلات میان ایران و گرجستان باشیم.

رئیس پارلمان گرجستان توسعه همکاری پارلمانی میان دو کشور را نیز هم حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: ما تجربیات خوبی در این خصوص کسب کرده‌ایم و امیدواریم در این بخش نیز بتوانیم همکاری میان دو طرف را بیش از پیش فعال کنیم.

وی با اشاره به ارزشمند بودن آگاهی مردم گرجستان از سابقه تاریخی و تمدنی ایران، خاطرنشان کرد: نگاه مردم و افکارعمومی گرجستان به ایرانیان بسیار مثبت است.

وی اضافه کرد: حسن نیت و روابط دوستانه بین مردم گرجستان و ایران پایه محکمی جهت توسعه همکاری آینده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز