خبرگزاری کار ایران

گزارشی از تیم‌های صعود کرده به جام ملت‌ها صعود کردند؛

حضور شاگردان ناظم الشریعه بین 11 تیم برتر قاره آسیا

asdasd
کد خبر : ۵۵۶۳۶۸

مرحله مقدماتی فوتسال جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۱۸ به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود و تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها که به میزبانی کشور چین تایپه برگزار خواهد شد به تدریج رونمایی می‌شوند.

به گزارش ایلنا، مرحله مقدماتی جام ملت‌ها، در دو منطقه جنوب شرق و آسیای مرکزی به اتمام رسیده است. در منطقه شرق آسیا هم چهره دو تیم صعود کننده مشخص شده و چهره تیم سوم بعد از بازی پلی آف مشخص خواهد شد. بازی‌های منطقه غرب آسیا هم که متشکل از کشورهای عربی است، از چند روز دیگر آغاز می‌شود. علاوه بر کشور چین تایپه که به‌عنوان میزبان حضورش در جام ملت‌ها قطعی است، کشورهای ویتنام، میانمار، تایلند، مالزی، ژاپن، کره جنوبی، ازبکستان، قرقیزستان، ایران و تاجیکستان هم به مرحله نهایی صعود کرده‌اند. در منطقه جنوب شرق آسیا که به میزبانی کشور ویتنام و در دو گروه برگزار شد ویتنام و میانمار صعود کردند.

 مسابقات منطقه شرق در دو گروه و به میزبانی کشور تایلند برگزار شد که یک تیم از هر گروه به صورت مستقیم به جام ملت‌ها صعود کرد. تیم‌های دوم هر گروه باید در دیدار پلی آف به مصاف هم بروند. یکی از استثنائات این منطقه، حضور تیم چین تایپه بود. چین تایپه با وجود میزبانی جام ملت‌ها و قطعی بودن حضورش در مرحله نهایی، در مرحله مقدماتی هم شرکت کرد و بعد از ژاپن دوم شد ولی سهمیه پلی آف این کشور به مغولستان (تیم سوم این گروه) رسید.

در گروه دوم هم کره جنوبی به صورت مستقیم صعود کرد و چین دوم شد. به این ترتیب مرحله پلی آف بین چین و مغولستان برگزار می‌شود. در منطقه آسیای مرکزی و جنوبی که به میزبانی شهر تبریز در ایران برگزار شد در گروه اول، تیم‌های ازبکستان، قرقیزستان، ترکمنستان و نپال حضور داشتند که در نهایت از این گروه ازبکستان و قرقیزستان به جام ملت‌ها راه یافتند. در گروه دوم هم ایران با تاجیکستان و افغانستان همگروه بود و با کسب دو پیروزی به جام ملت‌ها رسید.

بعد از ایران هم تاجیکستان راهی جام ملت‌های آسیا شد. مسابقات منطقه غرب آسیا هم در دو گروه چهار تیمی از سه روز دیگر به میزبانی تایلند آغاز می‌شود. در گروه اول عراق، امارات، عربستان و بحرین حضور دارند و گروه دوم هم متشکل از قطر، لبنان، اردن و سوریه است. البته سوریه از حضور در این بازی‌ها انصراف داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز