خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر و رییس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور:

اشتغال پایدار به همراه بهره وری ضرورت امروز کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۵۴۱۰۰

معاون وزیر و رییس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اشتغال پایدار به همراه بهره وری را ضرورت امروز کشور دانست.

به گزارش ایلنا، «سلیمان پاک سرشت» در مراسم تودیع محمد امین سازگار نژاد و معارفه خود به عنوان رئیس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور که در محل وزارت تعاون،کار ورفاه اجتماعی برگزار شد ، با تشکر از حسن اعتماد علی ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی اظهار امیدواری کرد که با حمایت‌های وی سازمان را در مسیر اولویت های دولت تدبیر و امید هدایت کند.

پاک سرشت اظهار داشت: کشور در وضعیت کنونی از حیث مهارت آموزی در دوره خاصی قرار دارد و نگاه ویژه به مهارت آموزی و آموزش های مهارتی لازم است.

رییس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بیان کرد: در شرایط فعلی اهمیت مهارت آموزی مضاعف شده و مهارت آموزی و آموزش های فنی و حرفه ای، ضرورتی گریز ناپذیر در مسیر توسعه و اشتغال پایدار هستند.  

وی با بیان این که اشتغال در جامعه ما از بهره وری مورد انتظار برخوردار نیست افزود: ضرورت امروز کشور اشتغال پایدار به همراه بهره وری است.  

پاک سرشت اضافه کرد: امروز با کیفیت خاصی از بیکاری مواجه هستیم و بخش مهمی از جمعیت بیکار کشور را فارغ التحصیلان دانشگاهی در بر می گیرند و همین امر نگاه جدید به مهارت آموزی را ضروری می‌کند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه بیان داشت: مسأله دیگر که بر اهمیت مهارت آموزی می افزاید: اهمیت ارتقای بهره وری منابع انسانی است.

وی با اشاره به این نکته که جمعیت کشور رو به سالمندی می‌رود، تأکید کرد: در مسیر توسعه طلبانه، تحول خواهانه و رو به پیشرفت، راهکاری جز اشتغال پایدار به همراهی بهره برداری از طریق آموزش های فنی و حرفه ای وجود ندارد.

پاک سرشت  گفت: در تاریخ کشورهای توسعه یافته متناسب با سیاست‌ها توسعه‌ای و شرایط شاهد تغییر در نگاه به مهارت آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستیم .  

رییس جدید سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور تصریح کرد: باز آرائی در نظام مهارت آموزی کشور نیازمند تأمل می‌باشد و باید متناسب با تغییرات بازنگری لازم صورت پذیرد.

وی نقش سازمان های ارائه دهنده آموزش های مهارتی را در این راستا کلیدی عنوان کرد و بیان کرد: مهارت آموزی موتور محرکه توسعه کشور در آینده‌است.

پاک سرشت در ادامه با اشاره بر تأکیدات رییس جمهور بر مهارت آموزی در راستای رفع نواقص نظام آموزشی کشور، به همراهی آموزش های عالی و مهارتی تأکید کرد.

معاون وزیر تعان، کار و رفاه اجتماعی بر اراده محکم سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در حمایت از برنامه های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمله تحول و توسعه اشتغال و رفع فقر پرداخت و گفت : بالاترین نرخ بهره وری باید درون این سازمان ایجاد شده و ارزیابی دقیق از منابع و نتایج عملکردمان را داشته باشیم.

پاک سرشت با بیان اینکه نیروهای انسانی از سرمایه های گرانقدر این سازمان هستند یاد آورشد : با تکیه بر نیروی انسانی خدوم، دلسوز و کارشناس در راستای تغییرات و تحولات گام برداریم.

وی با اشاره بر نقش هدایت گر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور بر توسعه و جلب مشارکت بخش خصوصی تأکید کرد.

رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت : تمرکز زدایی برای انتقال مأموریت ها به واحدهای استانی و تأکید بر شایسته سالاری به عنوان کلیدی ترین رمزهای جلب مشارکت افراد توانمند در برنامه های این سازمان قرار دارد.

وی به استفاده از انباشت دانش و تجارب موجود در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پیشبرد برنامه‌ها خبر دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز