خبرگزاری کار ایران

با موضع پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی؛

همایش کارگر سالم محور توسعه در فردیس برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۱۱۵

همایش‌کارگر سالم محورتوسعه با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی با حضور کارگران شرکت مهندسی و ساخت توربین گازی (مپنا)، معاون امور اجتماعی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل تعاون، کار اجتماعی در فردیس برگزار شد.

به‌گزارش‌ایلنا، رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی‌شهرستان فردیس در این همایش‌گفت: این همایش باهدف آشنایی با معضلات و آسیب‌های ناشی از اعتیاد در جامعه کارگری، خانواده‌ها و جامعه و روش‌های مقابله و راه‌های مختلف درمان برگزار شد. 

بهنام بهداروند افزود: این اداره برنامه های متعددی برای حوزه کارگری تدارک دیده است که با توجه به منویات مقام معظم رهبری در بخش اقتصاد مقاومتی مهمترین ارکان آن سرمایه نیروی انسانی است. 

وی افزود: موضوع سلامت کارگری یکی از عوامل مهم تولید و اقتصاد مقاومتی است، زیرا کارگر رکن اصلی اقتصاد مقاومتی است و منابع انسانی به عنوان منابع ذی قیمتی هستند که پویایی اقتصاد و تولید در گرو سلامت این قشر از جامعه است.

بهداروند با اشاره به اینکه توسعه اقتصاد بدون سرمایه های نیروی انسانی دست نیافتنی است، گفت: سعی شد با برگزاری همایش‌ها و کارگاه های آموزشی در راستای آسیب هایی که برای جامعه کارگری در کارخانجات شهرستان فردیس وجود دارد، پیشگیری کرد. 

وی با اشاره به بهره وری نیروی انسانی در محیط کار گفت: دغدغه و ناملایمات اجتماعی کارگر می تواند در پیش برد و کاهش تولید و تقویت اقتصاد ملی موثر باشد. 

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فردیس گفت: بنابراین این رسالت در حوزه اداره کار فردیس قرار دارد تا بتوانیم با پیشگیری از این آسیب ها در جهت تقویت اقتصاد مقاومتی گام‌های بلندی را برداریم که کارگر سالم پایه اقتصاد مقاومتی و درون زا است. 

استاد دانشگاه و روانشناس در این همایش به موضوعاتی نظیر انگیزه های شروع سوء مصرف مواد، اختلالات روان پزشکی درمان نشده، همانندسازی با بزرگترها، تصورات نادرست درباره مواد مصرف مواد مخدر، سست بودن ایمان در خانواده، ستیز و مشکلات والدین و رفاه بیش از حد اقتصادی خانواده پرداخت. 

محمدحسین شاه بهرامی همچنین به آسیب های مواد مخدر جدید از قبیل گل، اسید، اشک، تسبیح، اکستاسی، ال اس دی علائم و آثار و راههای درمان اشاره کرد. 

این همایش با همکاری اداره کار و بهزیستی شهرستان فردیس برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز