خبرگزاری کار ایران

وزیر امور خارجه:

فهم نادرست معضلات منشأ مشکلات منطقه است/ همواره برای گفت‌وگو و همکاری منطقه‌ای تلاش کرده‌ایم

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۱۰۵

وزیر امور خارجه اشتباه در شناسایی مشکلات منطقه را منشأ معضلات کنونی در غرب آسیا دانست.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در مراسم آغازین همایش بین‌المللی ایران و مناطق پیرامونی، از طریق ویدئو کنفرانس از افریقا گفت: اگر به وضع منطقه نگاه کنیم مهمترین مشکلات کنونی اشتباه فهم در شناسایی مشکلات منطقه است که سبب شده است سیاست‌های غلطی برای حل و فصل معضلات ارائه شود.

معضلات بین‌المللی بر مشکلات منطقه افزوده است

وی افزود: مشکلات این منطقه هم از معضلات بین‌المللی نشئت گرفته و هم بر معضلات افزوده و سبب شده است راهکارهای بسیار نادرستی برای حل و فصل آن پیشنهاد و اجرا شود. این راهکارها شرایط بسیار نابسامانی را ایجاد کرده است.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به این همایش اظهار داشت: اطمینان دارم این کنفرانس سه روزه کمک بسیار بزرگی به فهم درست مشکلات منطقه و یافتن راهکارهای لازم برای ایجاد محیط امن در منطقه خواهد بود.

ایران امنیت خود را از درون می‌گیرد

ظریف مناطق پیرامونی ایران را دارای منافع حیاتی برای کشورمان دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به علت اتکا و تاکید بر مردمی بودن از امنیت و پیشرفت برخوردار است و آن را از درون می‌گیرد.

وی با اشاره به همراهی و تعامل منطقه‌ای و بین‌المللی خاطرنشان کرد: پیشرفت و امنیت ما درون‌زا و زیستن در منطقه امن برای ما حیاتی است. به همین علت در طول تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی همواره برای گفت‌وگو، همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز مبارزه با افراط‌گرایی تلاش کرده‌ایم. 

وزیر امور خارجه در پایان ابراز امیدواری کرد این کنفرانس بتواند مسیر همکارهای‌های بهتر در منطقه و جهان را سامان دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز