خبرگزاری کار ایران

گزارشی پیرامون قعرنشینی که به یک باره صدرنشین لیگ شد

"پیکان جوانان"، روی بورس؛ آنها رحم ندارند! /آقا معلم وارد می شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۵۷۸

پیکان تهران با مجید جلالی در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

به گزارش ایلنا، گل دقیقه 90 امیر روستایی باعث شد تا پیکان ضمن شکست دادن تراکتور و ثبت ششمین پیروزی پیاپی موقتا به صدر جدول رده بندی صعود کند. برد پارس جنوبی در بازی روز جمعه برابر ذوب آهن این تیم را به صدر بازگرداند اما بازهم هیچ چیز از کار بزرگ شاگردان مجید جلالی کم نخواهد کرد. آنها 6 هفته است که یک امتیاز هم از دست نداده اند. این تیم در حالی که هفته چهارم قعرنشین بود حالا با 20 امتیاز جزو مدعیان قهرمانی به شمار می رود.

لیگ هفدهم در حالی برای پیکان آغاز شد که این تیم با تغییرات زیادی مسابقات را آغاز کرد. نمایش قابل توجه در لیگ شانزدهم توجه تیمهای بزرگ را معطوف به ستاره های این تیم کرده بود. مثلث فوق العاده این تیم در سه خط دفاع، هافبک و حمله شکار تیمهای متمول شدند. سیاوش یزدانی از قلب خط دفاعی راهی سپاهان شد؛ سیامک نعمتی و گادوین منشا هم به عضویت پرسپولیس درآمدند. با رفتن این سه ستاره خیلی ها به درخشش پیکان در فصل جدید تردید داشتند. مجید جلالی به جای یزدانی، حجت حق وردی را به خدمت گرفت و در عوض سیامک نعمتی مهدی مومنی خریداری شد. در خط حمله هم بعد از چند هفته کینگ انگ وود جذب شد. در ادامه راه افرنگ دافه و بختیار رحمانی هم پیکانی شدند تا تیم سر و شکل بهتری پیدا کند.

چهار هفته اول به شکل کابوس واری گذشت و پیکان در قعر جدول رده بندی قرار گرفت. کسب تنها دو امتیاز بدون حتی یک برد، کار را برای آقا معلم و شاگردانش سخت کرده بود. حتی شایعه اولتیماتوم هم دست به دست شد اما از هفته پنجم همه چیز تغییر کرد و موتور پیکان روشن شد. پیروزی 1-0 در برابر فولاد استارت بردهای متوالی خودروسازان بود. پرسپولیس، نفت، سیاه جامگان و تراکتورسازی تیمهایی بودند که قربانی شاگردان مجید جلالی شدند. سرانجام در پایان هفته دهم پیکان به صدر جدول رده بندی رسید.

اما به یک باره چه اتفاقی برای تیم آبی آسمانی شهر تهران رخ داد؟ چه شد که آنها ناگهانی بلند شدند و دیگر هیچ امتیازی را از دست ندادند؟ دو ماه از آخرین باخت پیکان در لیگ می گذرد. از آخرین روزی که آنها امتیازات کامل یک مسابقه را مال خودشان نکردند 62 روز گذشته است. این تیم هفته به هفته باصلابت تر و باتجربه تر می شود. خارجی ها جا می افتند. جوان ها پخته می شوند و ستاره هایی چون اقاخان و بارانی بهتر و بهتر می شوند.

ترکیب پیکان در بازی برابر تراکتورسازی در هفته دهم را نگاه کنید. پیام نیازمند(22سال)، حجت حق وردی(25)، مهران موسوی(26)، مهدی شیری(27)، آرمان قاسمی(28)، بختیار رحمانی(26)، امیرحسین کریمی(22)، محمدصادق بارانی(26)، افرنگ دافه(26)، مرتضی آقاخان(24) و امیر روستایی(20). میانگین سنی 72/24 سال. بدون حضور یک بازیکن 30 ساله. مسن ترین بازیکن کسی نیست جز آرمان قاسمی که 28 سال سن دارد. مجید جلالی به مرور زمان به این ترکیب رسید. البته که مهران موسوی و بختیار رحمانی در جریان این مسابقه مصدوم شدند و حالا حالا ها به میدان نمی روند اما این 11 نفر در چند بازی اخیر خودروسازان را به بالای جدول هدایت کردند. نیمکت نشین شدن ستاره هایی چون رحمان احمدی، امیرحسین صادقی، علی حمودی، ابوالفضل ابراهیمی، مهدی مومنی و ... که همگی بالای سی سال سن دارند در این موفقیت بی تاثیر نبوده است. دمیده شدن نیروی جوانی پیکان را پرسرعت تر از هر زمان به جلو هدایت می کند. مانند خودروی نسبتا فرسوده ای که با قطعات جدید جان تازه می گیرد.

یکی دیگر از عوامل تاثیر گذار در موفقیت های اخیر پیکان کادر مجرب مجید جلالی است. حضور دو دستیار تئوریسین و خوش فکر مثل مجید صالح و حمید مطهری خیال آقا معلم را آسوده کرده است. داوود فنایی بعد از ذوب آهن حالا در پیکان هم می خواهد رشید مظاهری جدیدی را دست و پا کند. نیازمند در 5 بازی اخیر سه کلین شیت داشته و از مردم شهر قدس لقب پیام عابدزاده را گرفته است.

پیکان در حال حاضر با کسب 14 امتیاز از 6 بازی خانگی بهترین تیم میزبان هم به حساب می آید. این تیم 13 گل زده و 7 بارهم دروازه اش باز شده است. شاید در این دو فاکتور بهترین نباشند اما کاملا حد تعادل را رعایت کرده اند.

خودروسازان فصل قبل هم از هفته چهارم تا دهم شکست نخوردند. آنها در لیگ شانزدهم هم استارت بردهای خود را از هفته هفتم زدند و تا پایان هفته دهم 15 امتیاز دشت کردند. یعنی پنج امتیاز کمتر از الان. آنها در لیگ شانزدهم تا پایان هفته دهم نیمی از امتیازات را به چنگ آوردند و دراین فصل دو سوم امتیازات را دشت کرده اند. پیکان در چند هفته پایانی لیگ شانزدهم هم تنها یک باخت داشت و سه پیروزی برای آنها حاصل شد اما از آغاز نیم فصل دوم وارد سراشیبی سقوطی شدند که سهمیه آسیا را از آنها دور کرد. باید دید جلالی و شاگردانش در ادامه راه و در 5 بازی باقیمانده که کار بسیار دشواری دارند چه نتیجه ای به ارمغان می آورند. جدال با سپاهان، صنعت نفت، استقلال خوزستان، استقلال تهران و سایپا نشان دهنده کار دشوار خودروسازان است.

در نهایت همه منتظر این هستند تا ببینند مجید جلالی می تواند بعد از مدتهای مدید دوباره نام خود را سر زبان ها بیندازد و یک عنوان فوق العاده را کسب کند یا بازهم در نیم فصل دوم یک سقوط نا امید کننده در راه خواهد بود. همه منتظر پیکان جوانی هستنند  که با سیستم آقامعلم بالا آمده اند و در حال هک کردن بزرگان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز