خبرگزاری کار ایران

جلسه دولت اسپانیا درباره مساله جدایی کاتالونیا

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۲۶۳

منابع خبری اعلام کردند که نخست‌وزیر و کابینه اسپانیا با محوریت جدایی‌ کاتالونیا جلسه برگزار کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «ماریانو راخوی» نخست‌وزیر اسپانیا و کابینه این کشور امروز –شنبه-  با محوریت بررسی جدایی‌ کاتالونیا اقدام به برگزاری جلسه کردند.

این جلسه به منظور برخورد مناسب و تعیین رویکرد صحیح برای برخورد با جدایی‌طلبان کاتالونیا که قصد دارند این منطقه را به عنوان کشور جداگانه به استقلال برسانند، برگزار شد.

این نخستین بار در چهار دهه دموکراسی اسپانیا است که دولت مرکزی از قانون اساسی برای کنترل یک منطقه استفاده کرده و به طور مستقیم از مادرید حکم می‌کند.

راخوی در این جلسه تصریح کرد که تلاش‌های «نیکلاس پوجدمان» برای استقلال پیش از این نیز بارها با شکست مواجه شده و دولت مرکزی باید کنترل این مناطق را به دست بگیرد.

در این جلسه تاکید شد که هدف از برخورد دولت با جدایی طلبان کاتالونیا بازگرداندن حاکمیت قانون است.

همچنین دولت اسپانیا اعلام کرد که تمامی امکانات و خدمات مورد نیاز مردم این منطقه به صورت معمول ارائه خواهد شد.

در بیانیه پس از این جلسه تصریح شده است که رهبران جدایی‌طلب کاتالونیا نه به دمکراسی و نه به منافع ملی احترام نگذاشته و باعث به وجود آمدن بی‌ثباتی شده‌اند.

در پایان دولت اسپانیا تاکید کرد باید از طریق فعال شدن قدرت‌ها و اختیاراتی که در قانون اساسی برای دولت پیش‌بینی شده است، با این بحران برخورد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز