خبرگزاری کار ایران

سرپرست وزارت نیرو:

160 هزار میلیارد تومان بازار آماده سرمایه گذاری در صنعت آب و فاضلاب

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۷۶۴

سرپرست وزارت نیرو گفت: در حال حاضر بیش از 160 هزار میلیارد تومان بازار آماده به کار و مهیای سرمایه گذاری در صنعت آب و فاضلاب در کشور وجود دارد و این فرصت بسیار مغتنمی برای شرکت های داخلی می تواند باشد.

به گزارش ایلنا، «ستار محمودی» سرپرست وزارت نیرو در آیین اختتامیه سیزدهمین نمایشگاه صنعت آب و تأسیسات آب و فاضلاب ایران در خصوص این نمایشگاه و نحوه برگزاری آن اظهار داشت: نمایشگاه سیزدهم در قیاس با نمایشگاه‌های سال‌های گذشته هم از نظر کمی و از نظر کیفی و اراده محصولات جدید در تراز بالاتری قرار داشت.

وی افزود: از اهداف اصلی برگزاری نمایشگاه‌ها، فراهم کردن بستری برای آشنایی شرکت‌های داخلی و خارجی با جدیدترین دستاوردها دیگر و به اشتراک گداشتن ایده‌های نو برای پیشرفت هر چه بیشتر این صنعت است.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه تکنولوژی و ایده‌های بسیار خوبی در زمینه اتصالات لوله‌ها، تجهیزات اندازه گیری و تله متری و البته فرهنگ سازی در حوزه مدیریت مصرف به نمایش گذاشته شده بود.

سرپرست وزارت نیرو اضافه کرد: صنعت‌گران کشور مایه افتخار این کشور هستند چرا که در برهه‌های حساس همواره میدان دار اقتصاد کشور بودند و اجازه نداده‌اند تا شهروندان کم و کاستی‌هایی در زمان‌های سخت از جمله جنگ و یا زمان تحریم‌ها احساس کنند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه عمده مواد مصرفی در صنعت آب و آب و فاضلاب تولید داخل است و ما در این زمینه تا حد زیادی به خودکفایی رسیده‌ایم اما این امر نباید ما را از توجه به تجربیات و ایده‌های نو جهانی بازدارد.

محمودی گفت: ایجاد کنسرسیوم‌هایی در داخل میان چندین شرکت داخلی می‌تواند باعث افزایش توانایی رقابت شرکت‌های داخلی از نظر توانایی و حجم سرمایه و البته هم افزایی قابلیت‌ها در مقابل رقبای خارجی شود.

وی خاطرنشان کرد: وجود بازاری 80 میلیونی در داخل و حدود 400 میلیونی در منطقه که عمدتاً تشنه محصولات بادوام با قیمت مناسب هستند، شرایط بسیار خوبی برای تکاپوی شرکت‌ها ما فراهم کرده است.

وی تأکید کرد: در حال حاضر بیش از 160 هزار میلیارد تومان بازار آماده به کار و مهیای سرمایه گذاری در صنعت آب و فاضلاب در کشور وجود دارد و این فرصت بسیار مغتنمی برای شرکت‌های داخلی می‌تواند باشد.

وی افزود: قلت سرمایه در وزارت نیرو نباید باعث دلسردی شرکت‌های خصوصی جهت مشارکت در انجام پروژه‌ها شود چرا که به لطف خدا این دوره نیز دوره گذار است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم شرکت‌های داخلی یاریگر وزارت نیرو و مجموعه‌های دولتی در زمینه اصلاح قوانین و آیین نامه توسعه سرمایه گذاری و فعالیت در این صنعت باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز