خبرگزاری کار ایران

فرماندار شفت عنوان کرد:

کاهش سن ابتلا به اعتیاد به 12 سال/ آموزش و پیشگیری بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۳۵۹

فرماندار شفت با اشاره به اینکه سن ابتلا به اعتیاد به 12 سال کاهش یافته است، افزود: آموزش و پیشگیری بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر است.

به گزارش ایلنا از شفت، نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان شفت با حضور محمد حسین شاه‌کویی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان گیلان در سالن میرزای شفتی برگزار شد.

محمدرضا محسنی در این نشست با اشاره به اینکه سن ابتلا به اعتیاد به 12 سال کاهش یافته است افزود : آموزش و پیشگیری بهترین راهکار مبارزه با مواد مخدر است.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی گرایش به مصرف مواد مخدر را کاهش می دهد تصریح کرد: مدارس و دانشگاه ها به یکی از کانون های هدف توزیع کنندگان مواد مخدر تبدیل شده اند .

فرماندار شفت در ادامه با اشاره به اینکه زمان مصرف برخی از مواد مخدر صنعتی به چند ثانیه کاهش یافته است ؛ بر آموزش و اطلاع رسانی خانواده ها تاکید کرد و افزود : برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی اعتیاد نیازمند همت و اهتمام عمومی در جامعه هستیم.

وی با بیان اینکه میزان کشف مواد مخدر در شهرستان شفت نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، افزود : مصوبات شورای مبارزه با مواد مخدر باید همواره و به صورت مستمر پیگیری شود.

نماینده عالی دولت در شفت در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه طرح جمع آوری قلیان سراها باید با یک وحدت رویه انجام پذیرد افزود : اعطای مشوق‌ها و تسهیلات بانکی می تواند صاحبان قلیان سرا ها را برای تغییر شغل ترغیب کند.

وی با بیان اینکه بهبود یافتگان اعتیاد برای زندگی سالم نیاز به اشتغال دارند افزود : بیکاری یکی از عوامل گرایش به مواد مخدر است و دولت به بهبود وضعیت کسب و کار نگاه ویژه ای دارد.

محسنی به اعطای تسهیلات کم بهره برای نوسازی ناوگان حمل و نقل روستایی اشاره و افزود :  در سال جاری تاکنون مبلغ 805 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی از سوی صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان اعطا شده است و این میزان تا پایان سال افزایش خواهد یافت.

وی در پایان به برگزاری برنامه های آموزشی مشترک در سطح مدارس و دانشگاه ها تاکید کرد .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز