خبرگزاری کار ایران

رئیس اورژانس کشور خبرداد:

استقرار 500 آمبولانس در ایام اربعین در مرزهای ۴ گانه/ کمبود پزشک نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۳۲۰

رئیس اورژانس کشور گفت: 500 آمبولانس برای خدمات‌رسانی به بیماران و مصدومان ایام اربعین در مرزهای چهار گانه استقرار پیدا می‌کنند.

به گزارش ایلنا، پیرحسین کولیوند در نشست هماهنگی برنامه‌های کمیته پزشکی اربعین در مرز مهران اظهار داشت: کمبود تجهیزات پزشکی نیز در این ایام مشاهده می‌شود درحالیکه از نظر پزشک و کادر درمانی کمبودی نداریم.
 
کولیوند افزود: با توجه به اینکه بیشتر زائران مرز مهران را برای عزیمت و بازگشت انتخاب می‌کنند، در مسیر ایلام به مهران هر ۱۵ کیلومتر یک آمبولانس و از شهر مهران تا پایانه مرزی نیز هر سه کیلومتر یک آمبولانس استقرار می‌یابد.
 
وی افزود: ۴۰ نفر از طرف معاونت بهداشتی وزارتخانه به کشور عراق برای دریافت کارت بهداشتی به منظور نظارت بر موکب‌های عراقی معرفی شده‌اند تا از کیفیت و سلامت مواد غذایی عرضه شده در این موکب‌ها اطمینان حاصل کنیم.
 
رئیس اورژانس کشور گفت: استفاده مسئولان دستگاه‌های مختلف از بالگرد برای جابجایی به نقاط مرزی در ایام اربعین با توجه به ترافیک و حجم بالای تردد از دیگر مشکلات است درحالیکه بالگرد تنها باید برای انتقال بیماران باشد ، ضمن اینکه  ۶ هزار نفر از این تعداد پیراپزشک ، سه هزار نفر پزشک عمومی و ۴۲۰ نفر نیز پزشکان متخصص هستند.
 
کولیوند یادآور شد: ۲ بیمارستان صحرایی ۳۰ تختخوابی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی برای آمادگی در برابر حملات تروریستی ، بیوشیمیایی ، هسته‌ای و بیولوژیک در مرزهای چزابه و شلمچه استقرار پیدا می‌کنند تا در صورت لزوم به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند.
 
رئیس اورژانس کشور نبود مسیر ویژه برای حمل و نقل بیماران و مصدومان را از مشکلات جدی در ایام اربعین ذکر کرد و همین عامل باعث می‌شود برای انتقال کسانیکه با تهدید جانی روبرو هستند، از بالگرد استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز