خبرگزاری کار ایران

اردوغان:

اتحادیه اروپا موضع خود در قبال عضویت ترکیه را مشخص کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۲۶۶

رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با رئیس‌جمهوری لهستان بار دیگر از اتحادیه اروپا خواست تا موضع صریح خود در قبال عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا را اعلام کند.

به گزارش ایلنا به نقل از روزنامه «دیلی صباح»، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری ترکیه در نشست خبری مشترک با «آندری دودا» رئیس‌جمهوری لهستان بار دیگر از اتحادیه اروپا خواست تا موضع صریح خود درباره عضویت ترکیه در این اتحادیه را بیان کند.

وی که به لهستان سفر کرده است، تصریح کرد به رغم این که آنکارا بسیار پیشتر از ورشو درخواست عضویت به اتحادیه اروپا را داده بود ولی لهستان مدت‌هاست که عضو این اتحادیه شده و ترکیه هنوز منتظر به نتیجه رسیدن مذاکرات است.

اردوغان اضافه کرد لهستان یک عضو اتحادیه اروپا است که از پیوستن ترکیه به این اتحادیه حمایت می کند ولی بروکسل به رغم این که هیچ تفاوتی میان ما و دیگر کشورهایی که به عضویت اتحادیه اروپا درآمده‌اند، وجود ندارد، موضع صریح خود در پذیرش آنکارا را اعلام نکرده است.

رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به مواضع سران برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مخالفت با عضویت ترکیه در این اتحادیه تاکید کرد که اگر آنها نمی‌خواهند عضویت ترکیه را بپذیرند، هرچه سریع‌تر موضع صریح خود را اعلام کنند. 

اردوغان ادامه داد که ترکیه، طرفی نخواهد بود که میز مذاکره را ترک کند و هنوز منتظر تصمیم نهایی است.

وی با انتقاد از عمل نکردن اتحادیه اروپا به تعهدات خود به توافق ممانعت از ورود مهاجران غیرقانونی به این قاره، گفت: «ما میزبان سه میلیون و ۵۰۰ هزار آواره سوری هستیم. تا کنون ۳۰ میلیارد دلار برای آنها هزینه کرده‌ و در مقابل فقط ۸۸۵ میلیون یورو از اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز