خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران خبرداد:

کشف اشیای عتیقه 5 هزار ساله در مازندران

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۱۰۲

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران از کشف 50 عدد کوزه سفالی با قدمت 5 هزار ساله در شهرستان " بهشهر" خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری ، به نقل از  پایگاه خبر پلیس، سرهنگ دکتر"علیرضا باقری" با اعلام این خبر، افزود: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر قاچاق اشیای عتیقه و آثار تاریخی در سطح شهرستان بهشهر، موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، متهم به قاچاق اشیاء عتیقه و آثار تاریخی شناسایی شد و با هماهنگی قضائی این فرد مورد تعقیب و مراقبت قرار گرفت.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران، اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان بهشهر با شناسایی محل سکونت این فرد و با هماهنگی قضائی در اقدامی غافلگیرانه وی را دستگیر کردند .

سرهنگ باقری گفت: ماموران در بازرسی از محل سکونت این فرد موفق شدند، 50 عدد کوزه سفالی با قدمت 5 هزار ساله را به همراه مقادیری اموال مسروقه شامل سیم و کابل برق کشف کنند.

دکتر باقری با اشاره به اینکه آثار باستانی و تاریخی هر کشوری نشان دهنده فرهنگ و تاریخ  آن کشور است، افزود: حفر اماکن تاریخی ، قاچاق و خرید و فروش آثار تاریخی برابر قانون جرم محسوب شده و با متهمان برخورد قضائی خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز