خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان مطرح کرد:

افزایش مشارکت اجتماعی با همراهی اهالی فرهنگ

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۰۹۴

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان گفت: اهالی فرهنگ می‌توانند همدلی، توسعه و مشارکت اجتماعی را افزایش دهند.

به گزارش ایلنا از رشت،  محمد احمدی پور با اشاره به اینکه گیلان در بسیاری از موارد به عنوان پرچمدار و پیشرو بوده بیان کرد: بواسطه ی اینکه از لحاظ فرهنگی و شرایط ژئوپولتیکی در گذشته موارد بسیاری برای بار اول در گیلان رقم خورده این استان را جزء اولین ها در کشور می شناسند.

وی با بیان اینکه گیلان در مسیر ارتباط با غرب و اروپا بوده اظهار داشت: در حوادث قرن اخیر همچون مشروطه و نهضت جنگل، گیلان نقش بسزایی ایفا کرده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار به نقش با اهمیت گیلان در عرصه فرهنگ اشاره و خاطر نشان کرد: در حوزه ی مطبوعات، تئاتر، مدارس و بخش های دیگر در گذشته و حال گیلان بسیار فعال بوده و منشاء آن تبادلات فرهنگی در این منطقه بوده است.

وی با اشاره به اینکه بواسطه ی شرایط آب و هوایی امکان باقی ماندن بناها در گیلان بسیار سخت است گفت: گیلان آثار بسیاری دارد که نیازمند توجه بسیار است.

احمدی پور افزود: اگر اسناد بصری ما کمتر نگهداری شده اما آثار مکتوب را می توان به نسل های آینده منتقل کرد.

وی به تلاش‌های مثبت صورت گرفته در بخش تاریخ شفاهی کشور عزیزمان اشاره و خاطرنشان کرد: باتوجه به گردشگر پذیر بودن گیلان و حضور تعداد کثیری از مسافران در طول سال می توان پیشینه ی تاریخی این استان را در معرض دید عموم قرار داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار  به مشارکت بالای گیلانیان در انتخابات ریاست جمهوری و رای بالا به دکتر روحانی اشاره کرد و اظهار داشت: بیشترین نرخ مشارکت مردم گیلان در دور دوم انتخابات های ریاست‌جمهوری گذشته نسبت به دور اول ۷.۵ درصد بود اما در انتخابات اخیر این نرخ ۱۲.۵ درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: رضایت از شرایط ایجاد شده، تداوم این مسیر و تحقق شرایط بهتر پیام مردم گیلان در انتخابات ریاست جمهوری بوده است.

وی دغدغه اصلی کشور را حوزه اشتغال عنوان کرد و افزود: ایجاد اشتغال فقط مربوط به بخش اقتصادی نیست بلکه توجه به حوزه ی فرهنگ نیز می تواند در گسترش اشتغال بسیار حائز اهمیت باشد.

احمدی پور با اشاره به اینکه می توان با همدلی، هم افزایی و هم فکری شرایط را بهبود بخشید افزود: اگر یاس، ناامیدی و بدبینی در کشور ایجاد شود نتیجه ای جز عدم مشارکت مردم وجود ندارد.

وی اظهار داشت: اگر نتوانیم مشارکت و سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم قطعاً با مشکل مواجه می شویم.

وی خاطرنشان کرد: اهالی فرهنگ بواسطه ی اینکه بدون غرض اقدام می کنند می توانند همدلی، توسعه و مشارکت اجتماعی را افزایش دهند.

وی گفت: امیدواریم با شرایطی که اهالی فرهنگ در کنار سیاسیون همانند ۴ سال گذشته رقم زدند شرایطی را ایجاد کنند تا فرد بیکار نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز