خبرگزاری کار ایران

لایحه احیای سازمان ملی جوانان هفته آینده در مجلس مطرح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۰۰۲

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: لایحه احیای سازمان ملی جوانان هفته آینده در مجلس مطرح می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم معارفه سید جواد رضوی به‌عنوان «مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان»، امید محدث را به‌عنوان «مدیرکل دفتر هماهنگی و ساماندهی امور جوانان» و همچنین امیرحسین آل اسحاق را به‌عنوان «مدیرکل دفتر طرح‌های ملی» با حضور مهدی تندگویان معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

محمدمهدی تندگویان در ابتدای جلسه گفت: ساختار تشکیلاتی معاونت ساماندهی امور جوانان عوض‌ شده است ولی شرح وظایف همان شرح وظایف قبلی است و به تصویب هم رسیده است.

محسن طلایی مدیرکل سابق دفتر ازدواج نیز گفت: حضور یک‌ساله من در معاونت جوانان توفیق بزرگی بود که به دست آورده بودم؛ این اولین حضورم در فضایی دور از وزارت علوم و دانشگاه بود که تجربه بسیار خوبی بود.

وی ادامه داد: شرایط در  معاونت ساماندهی امور جوانان  بسیار سخت بود چراکه ما شاهد دوقطبی ورزش و جوانان بودیم که جلوی کار را می‌گرفت، امیدوارم با حضور تندگویان این دوقطبی در مسیر درست قرار گیرد.

مدیرکل سابق دفتر ازدواج وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: جشنواره نشاط و امید در حاشیه هفته جوان اقدام بسیار مناسبی بود که طی آن بالای ١٠٠هزار نفر جوان در یک هفته در این جشنواره حضور پیدا کردند.

وی افزود: «گردشگری ارزان‌قیمت»، برگزاری جشنواره اوقات فراغت و احداث خانه جوانان در اکثر استان‌ها از جمله برنامه‌های ما در این معاونت بود که باید روی آن کار بیشتری انجام گیرد.

در ادامه این جلسه جواد رضوی مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان گفت: ستادهای ساماندهی امور جوانان در بیش از ٤٠٠ شهرستان تشکیل‌شده است.

رضوی افزود: تأکید بر حضور جوانان در این ستادها یکی از اقدامات مهم ما بود؛ نظارت بر برگزاری جلسات و مصوبات و میزان مشارکت نهادهای مختلف در این ستاد از اقدامات دیگر ما بود و همچنین حضور استانداران در جلسات ستاد ساماندهی و ارائه گزارش از مشارکت سازمان‌های مختلف باعث ایجاد تحولی عظیم در این حوزه شد.

وی بابیان اینکه گزارش وضعیت جوانان در ٤٢ جلد آماده‌ شده است، تأکید کرد: حضور تندگویان می‌تواند در ارتقا کیفی و کمی ستادها نقش بسزایی داشته باشد.

تندگویان همچنین در پایان جلسه گفت: عزم دولت برای حوزه جوانان جدی است و امیدوارم از حالت شعاری در بیاید و وارد مرحله عمل شود.

وی افزود: جوان‌گرایی را از معاونت جوانان آغاز کرده‌ایم امیدواریم در بخش‌های دیگر دولت هم سازوکاری را میسر شود تا در تمامی بخش‌های مدیریت کشور شاهد استفاده بهینه و به هنگام از انگیزه و خلاقیت و شور جوانی باشیم.

معاون ساماندهی امور جوانان گفت: لایحه احیای سازمان ملی جوانان هفته آینده در مجلس مطرح می‌شود؛ تا زمانی که حوزه جوانان را به سطح جایگاه اصلی‌اش یعنی معاونت ریاست جمهوری نرسانیم نمی‌توانیم اقدام مؤثری در این حوزه انجام دهیم.

وی ادامه داد: امیدوارم اگر بحث معاونت هم انجام نشد حداقل بحث سازمان شدن جوانان زیرمجموعه وزارت وزش عملی شود تا در بحث تخصیصات و بودجه بتوانیم راحت‌تر عمل کنیم

تندگویان گفت: شروع دوره جدید و حضور جدی‌تر شخص وزیر در حوزه جوانان نشان از ایجاد تحول در این حوزه است؛ در سفرهای استانی قطعاً جلساتی با سمن‌ها به همراه وزیر خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز