خبرگزاری کار ایران

153 هزار تن علوفه زمستانی برای دام های عشایر تامین شده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۹۳

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: علوفه زمستانی دام های عشایر تامین شده است و عشایر نگران این موضوع نباشند.

به گزارش ایلنا، کرمعلی قندالی رئیس سازمان امور عشایر ایران امروز در جمع معاونان ادارات کل امور عشایری کشور در بیرجند با بیان اینکه علوفه کافی در کشور هم از تولید داخل و هم از واردات تامین شده است گفت: در مرحله اول 153 هزار تن علوفه با قیمت 920 تومان سهمیه در نظر گرفته شده است که محدودیتی ندارد و عشایر با مراجعه به تشکل ها و تعاونی های خود علوفه مورد نیاز به خصوص جو را تحویل بگیرند.

وی با اشاره به وجود 213 هزار خانوار عشایری و فعالیت 125 اتحادیه، 170 تعاونی و 308 صندوق خرد زنان عشایری در کشور افزود: تولیدات گوشت این عشایر هم اکنون 190 هزار تن است که با زنجیره ای کردن تولید گوشت قرمز این مقدار امسال به 200 هزار تن برسد.

رئیس سازمان امور عشایری کشور همچنین به سایر تولیدات عشایر در حوزه فعالیت های باغی و زراعی اشاره کرد و گفت: از 5 تن تولیدات عشایر کشور، بخش قابل توجهی مربوط به تولیدات باغی و زراعی است که تلاش می کنیم در افق برنامه 5 ساله با کاشت درخت در اراضی شیب دار تحولی در این تولیدات ایجاد کنیم.

قندالی از اختصاص 300 میلیارد تومان از محل مالیات بر ارزش افزوده برای عمران و توسعه مناطق عشایری خبر داد و افزود: همچنین هزار میلیارد تومان برای زنجیره تولید گوشت قرمز، گیاهان دارویی، صنایع دستی، گردشگری و حتی خدمات فنی و مشاوره ای عشایر در نظر گرفته شده است .

وی با اشاره به ظرفیت های خراسان جنوبی گفت: این استان با 15 هزار و 676 خانوار عشایری، چهارمین استان عشایرنشین کشور است .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز