خبرگزاری کار ایران

اهدای 8000 میلیارد ریال اسناد املاک علوی / متقاضیان تا مهر 97 فرصت دارند

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۸۱۱

در طرح اهدای اسناد علوی تا کنون 50642 فقره سند با مساحت بیش از 62 میلیون متر مربع با ارزش حدود 8,000 میلیارد ریاب توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی واگذار شده است.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، طرح اهدای اسناد علوی در راستای فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تعیین تکلیف املاک علوی در استان‌ها و واگذاری این املاک به متصرفین بی‌بضاعت به اجرا درآمده است.

املاک علوی زمین‌هایی است که در دوره پهلوی اول و دوم از مالکان آن گرفته شده و به نام بنیاد پهلوی سند خورده بود. این زمین‌ها پس از انقلاب در اختیار بنیاد مستضعفان قرار گرفت. بر اساس تصمیم هیئت امنای بنیاد در اواخر سال 1391، اسناد زمین‌های علوی برای افرادی که زیر پوشش نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی هستند، رایگان صادر می‌شود.

آیین‌نامه صدور اسناد

بر اساس این مقررات، صدور سند برای واحدهای مسکونی این دسته از افراد در مناطق روستائی تا سقف 400 متر مربع در مناطق شهری تا سقف 250 متر مربع رایگان است. همچنین صدور اسناد برای واحدهای تجاری روستائی و شهری تا سقف 25 مترمربع، برای اراضی زراعی و باغی روستائی تا سقف 2 هزار و 500 متر مربع و زمین‌های زراعی و باغی شهری تا سقف یک‌هزار و 500 متر مربع و برای سایر کاربری‌ها تا سقف 100 متر مربع رایگان خواهد بود.

اهدای بیش از 8هزار میلیارد ریال زمین

در این طرح تا کنون 50642 فقره سند با مساحت بیش از 62 میلیون متر مربع با ارزش حدود 8,000 میلیارد ریاب توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی واگذار شده است.

اهدای این زمین‌ها به مردم مناطق محروم کشور سبب پشتیبانی اقتصادی می‌شود و افرادی که به دنبال دریافت تسهیلات هستند می‌توانند از اسناد این اراضی استفاده کنند.

مهلت ثبت‌نام تا مهرماه 97

رئیس بنیاد مستضعفان در توضیح طرح محرومیت زدایی اهدای اسناد زمین‌های علوی به محرومان و واجدان شرایط گفته است: مشمولان طرح اهدای اسناد مالکیت به ویژه در مناطق روستایی فقط تا مهرماه۹۷ برای تکمیل پرونده فرصت دارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز