خبرگزاری کار ایران

موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

دست چدنی آمریکا با روی کار آمدن ترامپ آشکار شد/ بارزانی از دولت مرکزی تمکین کند

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۹۵۲

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: با روی کار آمدن ترامپ، دست چدنی امریکا نمایان گشت. سخنان سرشار از بی‌شرمی و وقاحت ترامپ در سازمان ملل چهره واقعی امریکا را نشان داد و عمق دشمنی‌های مخفی شیطان بزرگ را نشان داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی موحدی کرمانی ظهر امروز در خطبه‌های دوم نماز جمعه تهران گفت: اوباما در ابتدای دولت خود پیشنهاد مذاکره با ایران را داد تا به زعم خود مشکلات فیمابین ایران و امریکا حل شود. عده‌ای ساده‌لوح حرف او را پذیرفتند ولی با روشنگری مقام معظم رهبری دورغ وی روشن و معلوم شد این دست، دست چدنی است که پوشش مخملی دارد.

دست چدنی امریکا با روی کار آمدن ترامپ نمایان گشت

وی ادامه داد: اوباما همزمان با تبریک عید به ایرانیان، ایران را به طرفداری از تروریسم و ساخت سلاح هسته‌ای متهم کرد. مذاکراتی صورت گرفت که منجر به برجام شد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تهران با اشاره به روی کار آمدن ترامپ در امریکا اظهار داشت: اندک‌اندک پوشش مخملی امریکا کنار رفت و با روی کار آمدن ترامپ، دست چدنی آنها نمایان گشت. سخنان سرشار از بی‌شرمی و وقاحت ترامپ در سازمان ملل چهره واقعی امریکا را نشان داد و عمق دشمنی‌های مخفی شیطان بزرگ را نشان داد.

مسئولان در برابر زورگیری‌های امریکا محکم و استوار بیایستند

موحدی کرمانی افزود: البته امریکا هیچ‌گاه با نظام اسلامی ایران سر سازگاری نداشته و پیوسته در مقام ضربه‌زنی بوده است. حمایت‌های بی‌دریغ از شاه و حرکت‌های تجزیه‌طلبانه و کودتا، حمایت از صدام و حمله به هواپیمای مسافربری ایران و... هیچ وقت از ذهن مردم پاک نمی‌شود.

وی خطاب به مسئولان نیز تصریح کرد: امید است مسئولان کشور با عبرت گرفتن از تجربیات تلخ تاریخی و استفاده از ظرفیت‌های تاریخی همچون گذشته در برابر زورگیری‌های دولت امریکا محکم و استوار بیایستند.

دشمن امید ایجاد خاورمیانه جدید را به گور خواهد برد

خطیب موقت نماز جمعه تهران درخصوص موضوع اقلیم کردستان عراق نیز خاطرنشان کرد: امیدواریم بارزانی از دولت مرکزی تمکین کند و دست از جدایی‌طلبی بردارد و جای پایی برای اسرائیل در این منطقه باز نکند که متاسفانه این نگرانی وجود دارد.

موحدی کرمانی اضافه کرد: بارزانی به‌خاطر برگزاری رفراندوم باید توبه سیاسی کرده و از مردم عراق عذرخواهی کند و به آغوش امت اسلامی برگردد و به جای جدایی‌طلبی به عزت و اتحاد ملت عراق بیاندیشد. دشمن بداند که امید ایجاد خاورمیانه جدید را به گور خواهد برد.

مغز دانش‌آموزان باید از معنویت، فضائل اخلاقی و علم و دانش پر شود  

وی ضمن گرامی داشتن یاد و خاطره جلال طالبانی ابراز داشت: او پیوسته به فکر اتحاد عراق و عزت مردم این کشور از کرد و عرب بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آغاز سال نو تحصیلی، خطاب به علما، معلمان و استادان بیان کرد: گاهی انسان فرصت طلایی دستش می‌آید که می‌تواند ارزشمندترین خدمت را انجام دهد. هم‌اکنون این فرصت دست شما معلمان و استادان است. دین خود را به انقلاب ادا کنید. مغر دانش‌‌آموزان پربهاترین امانت الهی است که باید از معنویت، فضائل اخلاقی و علم و دانش پر شود.  

دانش‌آموزان و دانشجویان مدیران آینده کشور هستند

موحدی کرمانی با بیان اینکه ادای امانت یعنی دین، یادآور شد: امانت عصاره دین است. نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان مدیران آینده کشور و مدیران خانواده‌های خود هستند. معارف دینی باید به عمق اندیشه‌های آنها برسد و اگر نرسد معلمان تا روز قیامت مسئول هستند.

وی در پایان به سالگرد شهادت آیت‌الله اشرافی اصفهانی اشاره و عنوان کرد: از درگاه ایزدی برای آن شهید والامقام علو درجات را مسالت می‌‌کنم. 

در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر وضعیتش چگونه است؟

خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران در خطبه‌ اول نماز جمعه نیز با اشاره به موضوع امر به معروف و نهی از منکر گفت: در جامعه ما امر به معروف و نهی از منکر وضعیتش چگونه است؟ ما در این باره چه می‌کنیم در مقابل منکر ما ساکتیم؟ و خدای ناکرده راضی هستیم؟

موحدی کرمانی ادامه داد: اگر راضی باشیم در آن گناه سهیم هستیم و اگر ساکت هم باشیم در صورتی که بتوانیم کاری کنیم و کاری را صورت ندهیم در روز قیامت در کنار آن کسی هستیم که منکر را انجام می‌دهد و جایمان در جهنم است.

نمی‌دانم قانون امر به معروف و نهی از منکر چقدر عملی شده است؟ 

وی با بیان اینکه نمایندگان مجلس در دوره قبل طرحی را تحت عنوان امر به معروف و نهی از منکر در مجلس به تصویب کردند و شورای نگهبان آن را تأیید کرد و این قانون ابلاغ شد، اظهار داشت: من نمی‌دانم این قانون که بسیار قانون قوی است تا چقدر توانسته عملی شود. آنهایی که باید همکاری می‌کردند چه مقدار همکاری کردند و می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه عملی نشود کم کم جای معروف و منکر عوض می‌شود و افرادی که مرتکب منکر می‌شوند مورد پسند قرار می‌گیرند.

مسئولان ضرر فضای مجازی را مهار کنند

موحدی کرمانی با اشاره به وضعیت فضای مجازی نیز تصریح کرد: در مورد فضای مجازی نمی‌دانم مسئولان ما می‌توانند کاری کنند یا نه. البته من نمی‌گویم که فضای مجازی را مسدود کنید چراکه فوایدی نیز دارد اما مسئولان فضای مجازی سعی کنند ضرری که از ناحیه فضای مجازی متوجه جوانان می‌شود را مهار کنند. ضرر فضای مجازی کم نیست امروزه فریاد همه در این باره بلند است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز