خبرگزاری کار ایران

نگرانی کردهای عراق از «تحرکات نظامی» بغداد؛ العبادی: حمله نخواهیم کرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۸۲۹

نخست‌وزیر عراق استفاده دولت مرکزی از قدرت نظامی علیه اقلیم کردستان عراق را منتفی اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام ارشد نظامی اقلیم کردستان عراق خبر داد که پیشمرگه‌های کرد، امروز- پنج‌شنبه- «در واکنش به تحرکات نظامی عراق»، دو جاده اصلی بین منطقه خود و شهر موصل را که در دست نیروهای دولتی است، مسدود کرده‌اند.

این مقام ارشد که نام او ذکر نشده است، گفت: «پس از آن‌که در خط مقدم جبهه پیشمرگه‌ها، افزایش استقرار نیروهای عراقی را مشاهده کردیم، به عنوان یک تدبیر احتیاطی، روز پنج‌شنبه دو جاده اصلی اربیل و دهوک به سمت موصل را با خاکریزهای شنی بستیم.»

در همین حال، «یک مقام ارشد اقلیم کردستان» خبر داد که به خاطر «بازگشت وضعیت عادی»، این خاکریزها برداشته شده و جاده‌ها دوباره باز شده است.

این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که دولت اقلیم کردستان، شامگاه چهارشنبه از تدارکات و «آماده شدن» نیروهای دولت مرکزی و الحشدالشعبی (بسیج مردمی) عراق برای حمله به نیروهای کُرد از جنوب غرب کرکوک و شمال موصل خبر داد.

این در حالی است که یک سخنگوی ارتش عراق برنامه‌ریزی برای حمله به نیروهای کُرد را تکذیب کرده است.

به گفته این سخنگو، قصد نیروهای عراقی از آمادگی و تدارکات تنها حمله به تروریست‌های داعش «در منطقه مرزی غرب عراق» در نزدیکی سوریه است.

در همین حال «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق نیز، امروز استفاده دولت مرکزی از قدرت نظامی علیه منطقه خودگردان کردستان عراق را منتفی اعلام کرد.

العبادی در این رابطه گفت: «ما از ارتش خود علیه مردم خود استفاده نخواهیم کرد و علیه مردم کُرد جنگ به راه نخواهیم انداخت»؛ وی در عین حال قول داد که «یکپارچگی کشور را حفظ کرده و قانون اساسی کشور را اجرا کند.»

در پی انجام همه‌پرسی استقلال در اقلیم کردستان تنش میان بغداد از یک سو و اربیل از سوی دیگر روز به روز افزایش یافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز