خبرگزاری کار ایران

تاکید سفیر ایران بر گسترش مناسبات رسانه‌ای تهران_آنکارا

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۸۲۵

️سفیر کشورمان در ترکیه در دیدار رییس خبرگزاری اناتولی با تاکید بر گسترش تعاملات رسانه‌ای ایران و ترکیه گفت: باتوجه به توسعه مناسبات دو کشور درکلیه سطوح سیاسی،فرهنگی واقتصادی مناسبات رسانه های تهران و آنکارا هم نباید ازاین مسیر عقب مانده و یا مستثنی باشد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم طاهریان در این نشست با اشاره به روند روبه توسعه همکاری های دو جانبه و چند جانبه منطقه‌ای و بین المللی  ایران و ترکیه گفت : در حال حاضر روابط دو کشور در شرایط رو به توسعه و پایداری قرار دارد ، سفر رییس جمهور ترکیه به تهران فصل جدیدی از مناسبات فی مابین را کشود ، و پیش از آن مقامات سیاسی ، نظامی ، اقتصادی دو کشور دیدارهای سازنده ای داشته اند و سفر رییس بانک مرکزی ایران به ترکیه بنا به توافق روسای جمهور دو کشور عزم ایران را برای تحقق توافقات دو جانبه مشخص کرد .

وی افزود: در موضوعات منطقه ای و بین المللی نیز طرفین همکاری های سازنده ای را در جهت برقرای امنیت و ثبات در منطقه خصوصا در موضوع سوریه و اقلیم عراق اتخاذ  کردند .

طاهریان تاکیدکرد : رسانه های دو کشور نیز بخش مهمی از پازل همکاری و مناسبات میان دو کشور هستند .

سفیر ایران با اشاره به اینکه منابع خبری مغرض می‌توانند در مسیر روابط دو کشور اثر گذاری کنند، گفت : متاسفانه برخی رسانه ها به هر دلیل ، مسیر تنظیم گزارش ها و تحلیل های رسانه ای خود را از منشاء رسانه های غربی انتخاب و منتشر می‌کنند که این موضوع می‌تواند منجر به خسارت گردد .

طاهریان با اشاره به اهمیت جایگاه رسانه های ملی و محلی افزود : هر چند امروز ارتباطات و فضای رسانه ای گسترده شده و اخبار در محافل ، کانون و شبکه های اجتماعی به سرعت در گردش قرار گرفته است، ولی کماکان نباید رسانه های تصویری ، خبرگزاری های رسمی و اصحاب رسانه‌های ملی و محلی را در حوزه افکار عمومی کم اهمیت بدانیم . بر این اساس معتقدیم باید رسانه های دو کشور در جهت شناساندن تاریخ و فرهنگ و تمدن دو کشور و خصوصا انتقال اخبار و گزارش های رسانه ای با منشاء اصیل بیش از پیش با یکدیگر تعامل و همکاری سازنده داشته باشند .

مدیر عامل خبرگزاری اناتولی در این دیدار گفت : ما نیز معتقدیم ارتباط اصحاب رسانه های دو کشور باید در چارچوب مناسب توسعه و تعمیق یابد .

وی با اشاره به جایگاه تمدنی ایران وتاریخ روابط دو کشورتاکید کرد : مردم ترکیه دیدگاه و تصویر بسیار مثبتی از ایران و ایرانیان دارند . سالانه حجم بالای  گردشگران ما به دو کشور سفر می کنند و حجم مبادلات کنونی اقتصادی به سبب وجود ظرفیت های گسترده میتواند با هم افزایی نه در سقف سی میلیارد بلکه به بیش از این رقم نیز ارتقاء یابد .

شنول گازانچی با اشاره به اهمیت توسعه مراودات و مبادلات رسانه ای میان دو کشور آمادگی خبرگزاری اناتولی را برای همکاری با شرکای ایرانی خود اعلام و تاکید کرد: از پروژه های همکاری مشترک برای توسعه مبادلات و مناسبات رسانه ای میان ایران و ترکیه حمایت خواهیم کرد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز