خبرگزاری کار ایران

سانتوس: این بهترین هدیه تولدم بود

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۷۹۴

پرتغال با پیروزی 2 بر صفر مقابل سوییس به جام جهانی روسیه صعود کرد.

به گزارش ایلنا، تیم فرناندو سانتوس با پایان دادن به رکورد کامل سوییس در گروه B که تمام 9 بازی قبلی خود را برده بود، به علت تفاضل گل بهتر نسبت به این تیم در صدر جدول قرار گرفت و به‌عنوان تیم اول مسافر روسیه شد. کریستیانو رونالدو می‌توانست در دقیقه 78 بازی تعداد گل‌های خود را در مقدماتی جام جهانی به 16 برساند و در کنار روبرت لواندوفسکی به‌عنوان بهترین گلزن قرار بگیرد اما از فرصتش به خوبی استفاده نکرد.

دو تیم در نخستین بازی شان در مرحله مقدماتی با یکدیگر روبه‌رو شدند و سوییس در بازل با 2 گل به پیروزی رسید. بعد از آن هر دو تمام بازی‌های‌شان را بردند البته پرتغال با حاشیه گل بهتر. از سپتامبر 2014 که فرناندو سانتوس مربی تیم ملی کشورش شده، این تیم در رقابت‌های رسمی تنها دو باخت داشته یکی به سوییس و دیگری به شیلی در ضربات پنالتی در جام کنفدراسیون‌ها.

سانتوس بعد از باخت به سوییس گفته بود همه چیز در روز آخر مشخص می‌شود و همین اتفاق هم افتاد. او بعد از این پیروزی و صعود به جام جهانی گفت: «همیشه باور داشتم از عهده این کار بر می‌آییم. من بازیکنانم را باور داشتم و خوشبختانه آنها این هدیه را به من دادند. وقتی شما کیفیت و نظم دارید، همیشه به پیروزی نزدیکتر هستید. تمام 90 دقیقه عالی نبودیم اما پرتغال نشان داد تیم باکیفیتی است و می‌تواند با هر تیم بزرگ و قدرتمندی حتی با وجود هدف یکسان بجنگد. خوشبختانه برنده شدیم و حالا به روسیه می‌رویم.»

او که سال گذشته در یورو 2016 به میزبانی فرانسه تیم کشورش را به نخستین قهرمانی تاریخ خود در رقابت‌های بزرگ رسانده، ادامه داد: «قرار نیست هیچ قولی بدهم. فقط متعهد می‌شوم که در راه جام جهانی از هیچ تلاشی فروگذار نکنم. حس فوق‌العاده‌ای است، خواندن سرود ملی در کنار 60 هزار نفر. این قلب ما بود که سرود را می‌خواند، من به کیفیت بازیکنانم اعتماد دارم، رابطه خوبی بین مربی و بازیکنان هست و با حفظ این انسجام می‌توان کارهای بزرگی کرد.»

سانتوس در توضیح روند صعود پرتغال به جام جهانی بخصوص در چهار بازی آخر گفت: «بازی با جزایر فارو خیلی مهم بود چون این تیم با روحیه بود و اگر کار را آسان می‌پنداشتیم، اوضاع سخت می‌شد؛ بعد، بازی با مجارستان و دست آخر با آندورا که یک مانع روانی بود و باید بر آن غلبه می‌کردیم. بارها بازی با سوییس را دیدم، ما اشتباهاتی در آن بازی داشتیم که در این دیدار تکرار نکردیم.»

سانتوس در روز تولد خود به چنین موفقیت بزرگی رسید: «اعتماد زیادی به بازیکنانم دارم. خدا را شکر که این اتفاق افتاد. من 63 سال قبل متولد شدم، آنها امروز هدیه دادند. آنها سخت مبارزه کردند و به پیروزی رسیدند. بحث درباره فوتبال زیبا و زشت همیشه بوده و هست اما من می‌گویم برای بردن نیاز است که شما خوب بازی کنید، منسجم باشید و توپ را به خوبی کنترل کنید.»

پرتغال سال گذشته در حالی تا نیمه‌نهایی یورو 2016 پیش رفت که حتی یک بازی را هم در 90 دقیقه نبرد.

سید علی بلندنظر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز