خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان:

حمایت از مددجویان کمیته امداد در بیش از 35 سرفصل کاری صورت می‌گیرد

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۷۹

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان با اشاره به پویایی روز افزودن و بیش از پیش برنامه‌های تحولی کمیته امداد گفت: حمایت از مددجویان کمیته امداد در بیش از 35 سرفصل کاری صورت می‌گیرد.

زنجان ـ ایلنا: مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان: گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا است امداد به عنوان واسطه در اولین فرصت با آنالیز کمک‌های صورت گرفته مبالغ را در اختیار گروه‌های خاص خود قرار دهد.

به گزارش ایلنا از زنجان، بهرام ولیزاده در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد امام راحل و تاسیس این نهاد در اولین روزهای پیروزی انقلاب در 14 اسفند ماه و 22 روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: کمیته امداد در شرایطی تاسیس شد که حاکمیت هنوز تثبیت نشده بود و این امر نشانه درایت امام و توجه ایشان به امور محرومین بود.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه کمیته امداد پس از تاسیس در ابتدا با هدایت‌های امام راحل و پس از آن بزرگوار مقام معظم رهبری و همراهی‌های مردم و دولت‌های محترم امروز پس از 34 سال با پویایی و برنامه‌های به روز در ابعاد مختلف و در بیش از 35 سرفصل کاری خدمات مختلفی را ارائه می‌کند و منشا توانمندی در جامعه بوده و در کاهش معضلات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی نقش تاثیرگذاری را دارد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز تاسیس این نهاد و به تبع آن هفته احسان و نیکوکاری گفت: شعار امسال جشن نیکوکاری سلامت، توانمندی و تحکیم نهاد خانواده شعار امسال کمیته امداد است و برنامه‌های مختلفی در این ایام در استان اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های کمیته امداد محدود به هفته احسان و نیکوکاری نیست و در تمام ایام سال برنامه‌های امداد به صورت پویا اجرایی می‌شود، گفت: این ایام فرصتی برای اطلاع رسانی بیش از پیش است و اینکه مردم در کنار محرومین قرار گیرند و رسالت و نقش آنها مشارکت آنها به تصویر کشیده شود.

ولیزاده در ادامه با بیان اینکه امسال از 12 تا 18 اسفند هفته احسان و نیکوکاری است، افزود: امسال برنامه‌های امداد با همکاری دستگاه‌هایی از قبیل صدا و سیما،آموزش و پرورش، بسیج مستضعفین امور‌مساجد و با استفاده از تجارب سال‌های قبل با محوریت امداد برگزار می‌شود.

وی گفت: امسال 726 پایگاه در سطح استان کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کند که شامل برپایی پایگاه‌هایی در میادین معابر، اصلی شهرها، پایگاه‌های سیار، دفاتر کمیته امداد و معابر، مساجد و مدارس است.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان با بیان اینکه امسال جشن نیکوکاری در مدارس روز 16 اسفند برگزار می‌شود، گفت: روز 17 نیز پایگاه‌های امداد در معابر و میادین و روز جمعه نیز در مصلی‌های برگزاری نماز جمعه دایر می‌شود.

ولیزاده همچنین به برپایی پایگاه‌های این نهاد در مساجد نیز اشاره داشت و گفت: مساجد با توجه به اجرای طرح جامع مسجد محوری، محور جمع‌آوری کمک‌ها در این جشن هستند.

وی همچنین با اشاره به اینکه برای سهولت دسترسی مردم تعدادی از صنادیق نصب شده در سطح شهر برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی اختصاص یافته است، افزود: همچنین شماره حساب‌0108640426007 سیبای این نهاد نزد بانک ملی نیز برای واریز کمک‌های مردم استان به مددجویان اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اهداف معنوی امداد در برگزاری جشن نیکوکاری گفت: در گام نخست بحث معنوی جمع‌آوری این کمک‌ها است که با توجه به اهداف کمیته امداد و اعتقادات عمیق دینی حضور مردم و حمایت آنها از اقشار آسیب‌پذیر در نوع خود پشتوانه ملی و معنوی برای جامعه محسوب می شود.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان همچنین به بحث توزیع کمک‌ها نیز اشاره داشت و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بنا است امداد به عنوان واسطه در اولین فرصت با آنالیز کمک‌های صورت گرفته مبالغ را در اختیار گروه‌های خاص خود قرار دهد.

ولیزاده تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخشی از کمک‌ها در اختیار خانواده‌های تحت پوشش، بخشی در بین خانواده‌های دو دهک پایین جامعه غیر تحت پوشش و همچنین کمک‌های جمع‌آوری شده در مدارس نیز در بین دانش‌آموزان شناخته شده نیازمند با کمک انجمن اولیا و مربیان توزیع می شود.

وی در پایان با ابزار امیدواری از مشارکت مطلوب مردم استان در برگزاری جشن نیکوکاری همچون سنوات گذشته گفت: در جشن نیکوکاری سال قبل نیز شاهد افزایش 144 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم و نزدیک به یک میلیارد تومان کمک مردمی در جشن نیکوکاری بود که میانگین کشوری ارزش ریالی کمک‌های مردمی 31.8 درصد در کل کشور بود ولی این میزان در استان زنجان 89.8 درصد است که یک رشد بسیار چشمگیر و قابل ملاحظه کشوری را شاهد هستیم.

مدیر کل کمیته امداد استان زنجان گفت: با برآورد صورت گرفته سرانه کل مبلغ کمک‌های جمع‌آوری شده در این جشن به ازای هر نفر در سطح کشور 4 هزار و 424 ریال بود و این در استان زنجان و 9 هزار و 193 ریال بود که این آمار نشان می‌دهد، میانگین کمک‌ها در استان 4 هزار و 769 ریال از سرانه کشوری بالا است.

گفتنی است، از دیگر برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در هفته احسان و نیکوکاری مشاوره حقوقی برای دو دهک پایین جامعه و برگزاری جشن گلریزان برای زندانیان جرائم غیر عمد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز