خبرگزاری کار ایران

در جمع خبرنگاران انجام شد؛

توضیحات وزیر ارتباطات درباره کم فروشی اینترنت

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۷۴۲

وزیر ارتباطات درباره کم فروشی اینترنت گفت: استدلال‌های کم‌فروشی اینترنت وجود دارد اما قابل قبول نیست.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد جواد آذری جهرمی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اخبار منتشر شده نسبت به کم فروشی اینترنت گفت: گزارش سازمان تنظیم مقررات تنظیم و ارائه شد که در این گزارش شکایت‌های واصل شده درباره کم فروشی اینترنت بررسی شد و در این گزارش اعلام شده که این مسائل دارای علل مختلف و متفاوتی است اما عمده دلایل در بحث کم فروشی اینترنت به عدم آگاهی مردم درباره استفاده از خدمات ارائه شده از جمله دسترسی افراد دیگر به رمز عبور مودم آن‌ها و استفاده از اینترنت این افراد یا بروزرسانی خودکار اپلیکیشن‌ها و عدم مدیریت کاربر است.

وزیر ارتباطات متذکر شد: نارضایتی میان مردم وجود دارد اما وظیفه اطلاع رسانی به عهده شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت است تا به مردم از طریق بسترهایی نشان دهند که چه حجم از اینترنت آن‌ها استفاده شده؛ با استفاده از این اطلاع رسانی حجم بزرگی از شکایت‌ها در رابطه با کم فروشی اینترنت نسبت به گذشته کاهش یافته است.

آذری جهرمی با اشاره به مدارک اعلام شده از جمله نام شرکت‌های دارای شکایت بالا در بحث کم فروشی اینترنت گفت: مدارک و اطلاعات منتشر شده اثر مناسبی داشته و باعث شده شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت حواس خودشان را جمع کنند.

وی با اشاره به بررسی‌های نامحسوس وزارت ارتباطات در بحث کم فروشی اینترنت گفت: افرادی در وزارت ارتباطات به‌صورت ناشناس از تمام شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت، بسته و پکیج‌های اینترنت را خریداری کردند و آن‌ها را مورد بررسی قرار دادند و آن چیزی که به وزارت تنظیم مقررات گزارش شده آن است که بین 2 تا 5 درصد میزان دانلود کاربر با حجم مصرفی اعلام شده از سوی اپراتور متفاوت است؛ در حقیقت این دسته از شرکت‌ها کاربر را مازاد شارژ می‌کنند. برای مثال اگر کاربر یک فایل 100 مگابایتی را دانلود می‌کند، در شرکت اپراتور برای کاربر میزان 105 مگابایت از حجم مصرفی محاسبه می‌شود.

وزیر ارتباطات درباره استدلال شرکت‌های کم‌فروش اینترنت گفت: استدلال‌هایی درباره کم‌فروشی اینترنت برای بنده از جمله اضافه شدن فریم کنترل، اضافه شدن بسته‌های انتقال در زمان دانلود و ...  ارسال شده اما اعلام شده هیچ استدلالی قابل قبول نیست. ما اعتقاد داریم مشترک هر چیزی را که خریده باید استفاده کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز