خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با نخست وزیر ارمنستان:

حذف روادید در توسعه صنعت گردشگری مؤثر بود/ مذاکرات مسالمت‌آمیز تنها راه حل مناقشه قره‌باغ

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۷۳۰

رئیس مجلس شورای اسلامی تنها راهکار مفید و مثمر ثمر درخصوص مسئله قره باغ را گفت‌وگو و مذاکرات مسالمت‌آمیز دانست.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی عصر امروز در دیدار با کارن کاراپتیان نخست‌‌وزیر ارمنستان گفت: زمینه‌های سرمایه‌گذاری در ایران و ارمنستان فراهم است و باید با شناخت صحیح از نیازهای دو کشور، بر رونق روابط تجاری افزود.

وی با اشاره به اهمیت صنعت توریسم اظهار داشت: سیاستی که درخصوص حذف روادید گرفته شد در توسعه صنعت گردشگری خیلی موثر بود و روی سایر مسایل مانند تبادل محصولات کشاورزی، صنعتی و مبحث ترانزیت هم می‌شود با فراهم آوردن تسهیلات، به این بخش‌ها رونق بخشید.

رییس قوه مقننه تنها راهکار مفید و مثمر ثمر درخصوص مسئله قره باغ را گفت‌وگو و مذاکرات مسالمت‌آمیز دانست.

نخست‌وزیر ارمنستان: از موضع متوازن ایران در مناقشه قره باغ سپاسگزاریم

همچنین در این دیدار کارن کاراپتیان، نخست‌وزیر ارمنستان ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران تصریح کرد: من همه جا گفته‌ام که روابط میان ارمنستان و ایران بسیار دوستانه است و روابط پارلمانی و سیاسی ما در سطح بسیار خوبی قرار دارد و تلاش خواهیم کرد که در حوزه اقتصادی هم از ظرفیت‌های دو کشور به خوبی استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: ما تصمیم داریم با نگاهی تازه، شکل جدیدی به روابط خود ببخشیم و یکی از تصمیمات دیدار با دوستان خود در مجلس شورای اسلامی و بحث و تبادل نظر درحوزه‌های مورد علاقه طرفین است.

نخست‌وزیر ارمنستان با اشاره به تمایل اروپاییان به سرمایه‌گذاری در ایران خاطرنشان کرد: ما به زودی منطقه‌ای آزاد در نزدیکی مرز ایران بازگشایی خواهیم کرد و از دوستان اوراسیایی و اروپایی برای حضور در این منطقه دعوت کرده‌ایم و برای آنها این منطقه به دلیل دسترسی نزدیک به ایران اهمیت زیادی داشت و ما هم لزوم رونق این منطقه را حضور تجار ایرانی می‌دانیم.

کاراپتیان این منطقه آزاد تجاری را پنجره‌ای به طرف خارجی‌ها و دری به طرف ایران برشمرد و ابراز داشت: روسای کمیسیون مشترک دو طرف سهم اصلی در افزایش سطح روابط تجاری دارند و ما تاکید کرده‌ایم که نظرات طرف ایرانی برای ما اهمیت زیادی دارد و امیدواریم که روسای این کمیسیون‌ها بتوانند با درک نقطه نظرات یکدیگر به گسترش سطح روابط کمک کنند.

نخست‌‌وزیر ارمنستان ضمن تشکر از ایران به دلیل موضع متوازنش در مناقشه قره‌باغ بیان کرد: مواضع ایران در منطقه همیشه در جهت حفظ امنیت و آرامش بوده است و ما معتقدیم فقط از طریق گفت‌وگوهای مسالمت‌آمیز می‌توان این مشکلات را رفع کرد و اصلا به جنگ و درگیری اعتقادی نداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز