خبرگزاری کار ایران

ابراهیم امینی مطرح کرد:

برگزاری نمایشگاه حقوق شهروندی ایران با هدف فرهنگ سازی

asdasd
کد خبر : ۵۴۴۶۴۸

نائب‌رئیس شورای‌شهر تهران از برگزاری نمایشگاه حقوق شهروندی ایران با هدف فرهنگ‌سازی این مهم در آبان‌ماه سال‌جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابراهیم امینی بیان کرد: نمایشگاه حقوق شهروندی ایران با همکاری ارکان مختلف نظام و دستگاه‌های اجرایی با هدف گزارش عملکرد دستگاه‌ها و فرهنگ‌سازی در حوزه حقوق شهروندی با حضور رییس‌جمهوری 3 و 4 آبان‌ماه سال‌جاری در برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها با حضور در نمایشگاه حقوق شهروندی ایران ضمن اطلاع‌رسانی در ارتباط با برنامه‌های فرهنگ‌سازی در حوزه اجرای حقوق شهروندی، گزارشی از عملکرد خود از زمان ابلاغ منشور حقوق شهروندی تا کنون را در قالب نمایشگاه ارائه می‌کنند.

امینی ضمن بیان اینکه در این نمایشگاه فرصت مناسبی ایجاد شده تا دستگاه‌های اجرایی کشور به ارائه دستاوردهای خود در زمینه حقوق شهروندی بپردازند. ادامه داد: یکی دیگر از برنامه‌های این رویداد نمایش روند اجرائی شدن مصوبه شورای عالی اداری درحقوق شهروندی، نظام اداری و تکریم ارباب رجوع و مشتری مداری است،تا ملت ایران از میزان اقدامات صورت گرفته دولت در این بخش آگاه شوند.

وی با اشاره به اینکه نمایشگاه‌ها نقش بسیار مهمی در راهبری افکار عمومی و اطلاع‌ر‌سانی ایفا می‌کنند، افزود: نمایشگاه حقوق شهروندی ایران زمینه‌ساز ارتباط موثر صاحب‌نظران عرصه حقوق شهروندی و ادارات و دستگاه‌های اجرایی سراسر کشور است که می‌تواند معرف خوبی برای توانمندی‌ها و دستاوردهای حقوقی سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور باشد که این مهم تاکنون در کشور کم‌نظیر بوده است.

نائب‌رئیس شورای‌شهر تهران ادامه داد: حقوق شهروندی مقوله‌ای است که باید در تمام دستگاه‌های اجرایی نهادینه شود، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی برای عرضه دستاوردها و اقدامات انجام شده در حوزه منشور حقوق شهروندی گام موثری در معرفی توانمندی‌های سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی بوده و زمینه ایجاد رقابت میان آنها از نظر کسب حداکثر رضایت‌مندی را فراهم می‌کند.

وی تاکیدکرد: حضور پررنگ خبرنگاران داخلی و خارجی به منظور پوشش خبری این رویداد بزرگ و بررسی روند اجرائی ابلاغیه منشور حقوق شهروندی و اقدامات انجام شده در دستگاه های اجرایی تاثیر بسزایی در شناساندن منشور حقوق شهروندی به جهانیان خواهد داشت.

امینی اظهارداشت: کنار این نمایشگاه کنگره بین‌المللی حقوق ایران برگزار می‌شود که در آن 23 پنل تخصصی و کارگاه آموزشی با محورهای ویژه و متنوعی به بررسی هر فصل از منشور حقوق شهروندی با حضور اساتید دانشگاه، متخصصان درحوزه‌های مرتبط و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، همراه با ارائه گواهینامه‌های معتبر در نظر گرفته شده است که گزارش و مصوبات این مباحث علمی برای اجرایی شدن آن به مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

وی ضمن ابراز خرسندی، اظهارکرد: امید است با برگزاری این رویداد و برپایی نمایشگاه گامی موثر در آشنایی آحاد جامعه از منشور حقوق شهروندی و کمک به اجرای آن در نظام اداری پرداخت.

امینی در پایان متذکر شد: از تمام دستگاه‌های اجرایی در سراسر کشور از جمله: وزارتخانه‌ها، استانداری‌ها، شهرداری‌ها، سازمان‌ها، بانک‌ها و ... که در حوزه اجرای حقوق شهروندی  به دستاوردهایی قابل توجه و ارزنده رسیده‌اند، دعوت به عمل می‌آید تا در این نمایشگاه حضور یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز